اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بحرین، قطر، عربستان و امارات جز کشورهای غیر آزاد جهان

خبرگزاری فارس: سازمان غیر دولتی"فریدم هاوس" در جدیدترین گزارش خود از وضعیت آزادی‌ها در کشورهای مختلف جهان کشورهای بحرین، قطر، عربستان و امارات عربی متحده را کشورهای غیرآزاد اعلام کرد.

بحرین، قطر، عربستان و امارات جز کشورهای غیر آزاد جهان

 به گزارش فارس به نقل از روزنامه الوسط،  سازمان "فریدام هاوس" مستقر در آمریکا با تاکید بر اینکه میزان آزادی‌های مدنی در بحرین کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته است، این کشور را در شمار کشورهای غیر آزاد جهان اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، کشور بحرین در شاخص چند منظوره سنجش فریدم هاوس و همچنین در شاخص آزادی‌های سیاسی نتوانست حد نصاب لازم برای قرار گرفتن در میان کشورهای آزاد جهان را به دست آورد و بر این اساس در میان کشورهایی جای گرفت که در آنها حقوق سیاسی و آزادی‌های اساسی مدنی سازمان‌دهی شده‌ای وجود ندارد.

این سازمان دلیل قرار گرفتن بحرین در این حوزه از کشورها را نحوه برخورد رژیم با تظاهرات و اعتراض‌های مسالمت‌آمیز مردم این کشور در سال 2011 اعلام کرد.

فریدام هاوس تاکید کرد: مواردی از قبیل بازداشت‌ها، بدرفتاری با زندانیان، اعمال محدودیت بر رسانه‌های منتقد و محاکمه فعالان غیرنظامی در دادگاه‌های نظامی موجب شده تا بحرین نتواند در شاخص کشورهای آزاد جهان قرار گیرد.

در این گزارش همچنین از برخوردهای‌ خشونت‌آمیز و واکنش‌های سرکوب‌گرانه برخی کشورها مانند یمن و بحرین با دموکراسی‌خواهی و آزادی طلبی مردم انتقاد شده است.

این گزارش در ادامه قطر، عربستان سعودی، عمان و امارات عربی متحده را نیز در شمار کشورهای غیر آزاد جهان قرار داده و تاکید کرده است: قیام‌های سیاسی و مردمی که سال گذشته میلادی در کشورهای عربی شاهد آن بودیم، بزرگ‌ترین چالش رژیم‌های مستبد منطقه خارومیانه بود که برای رسیدن به تغییر و تحولات دموکراتیک با چالش‌های بزرگی مواجه است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول