اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مجدی حسین: کناره گیری نظامیان از قدرت راه حل بحران مصر است

خبرگزاری فارس: دبیرکل حزب عمل مصر با بیان این که مردم حق دارند از ضعف مدیریت شورای نظامی که در عرض نیم ساعت به کشته شدن 73 نفر منجر شد، خشمگین باشند، گفت: راه حل بحران کشور کناره گیری شورای نظامی و واگذاری سریع قدرت به غیرنظامیان است.

مجدی حسین: کناره گیری نظامیان از قدرت راه حل بحران مصر است

"مجدی حسین" در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری مردم را آرام خواهد کرد و هویت توطئه گران و افرادی را که در صدد آتش زدن و تخریب تاسیسات زیر بنایی هستند، افشا خواهد کرد.

دبیرکل حزب عمل مصر افزود: ما در برابر بحران سیاسی عمیقی قرار داریم که آسیبهایی به مردم، وزارت کشور و پارلمان وارد کرده است بنابراین به جای گزینه های امنیتی باید به دنبال راهکار سیاسی باشیم.

حسین با قدردانی از تلاش برخی گروه ها و نمایندگان پارلمان برای حل این بحران از طریق مذاکره گفت: ما این تلاشها را تایید کرده و با خشونت و حمله به وزارت کشور مخالف هستیم اما با این وضعیت مذاکره برگزار نمی شود زیرا افکار عمومی که در تظاهرات گسترده 25 ژانویه و پس از آن حضور خود را نشان داد، خواهان تسریع در تحویل قدرت به غیر نظامیان است .

وی افزود: از نظر ما بهترین راه حل ؛ تحویل قدرت به دولتی است که بیشتر اعضای آن از مجلس شعب (پارلمان) باشند و این مساله می تواند بحران ها را کاهش دهد.

حسین اظهار داشت: مردم حق دارند از ناتوانی شورای نظامی در اداره کشور خشمگین باشند زیرا در عرض نیم ساعت 73 نفر کشته شدند که در اوج انقلاب در مصر چنین کشتاری رخ نداد.

دبیرکل حزب عمل مصر، کشتار شهروندان در شهر پورت سعید را تلاش برای ترساندن مردم از انقلاب و درخواست برای متوقف کردن تظاهرات و توقف روند انتقال قدرت به غیر نظامیان و راضی شدن به حکومت شورای نظامی دانست.

در درگیری پس از بازی فوتبال میان هواداران دو تیم در شهر "پورت سعید" مصر که چهارشبنه 12 بهمن رخ دارد، 73 نفر کشته شدند. ناآرامی های ناشی از این مساله هم اکنون در قاهره نیز ادامه دارد. 

دبیرکل حزب عمل اسلامی مصر در خصوص درخواست شخصیت های سیاسی مبنی بر پایان یافتن حکومت نظامی در مصر حداکثر تا اواسط ماه آینده میلادی و احتمال تحقق یافتن این امر در این مدت اندک گفت: هیچ  مشکلی برای برگزاری انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری وجود ندارد زیرا مردم اگر مطمئن باشند که قدرت به غیر نظامیان منتقل و توطئه گران رسوا خواهند شد به آرامش خواهند رسید.

وی افزود: مصر پس از انقلاب در برگزاری رفراندم و انتخابات مجلس به موفقیت بزرگی دست یافت بدون این که حادثه امنیتی غیر عادی اتفاق بیفتد و این مساله  بیانگر این است که حوادث اخیر به منظور مانع تراشی و سنگ اندازی در مسیر انقلاب سازماندهی شده بود.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول