اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دریایی و بندری خوزستان خبر داد

برنامه‌ریزی برای انجام عملیات نفتی به میزان 2 میلیون تن در بندر امام خمینی‌

خبرگزاری فارس: معاون دریایی و بندری استان خوزستان با اشاره به اینکه بندر امام خمینی(ره) در سال آینده از مرز انجام 2 میلیون تن عملیات نفتی عبور می‌کند، اظهار داشت: این بندر سرمایه‌پذیر تاکنون 800 میلیارد تومان جذب سرمایه خصوصی داشته است.

برنامه‌ریزی برای انجام عملیات نفتی به میزان 2 میلیون تن در بندر امام خمینی‌

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبری فارس «توانا»، علیرضا خجسته طی نشست خبری در بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت:‌ این بندر دومین بندر تجاری کشور است که 35 درصد تخلیه و بارگیری کالاها را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه در این استان 7 بندر بزرگ و کوچک داریم، اظهار داشت: بندر امام خمینی(ره)، بندر خرمشهر، بندر آبادان، بندر سجافی در هندیجان، بندر اروندکنار و بندر شادگان از این قبیل است.

معاون دریایی و بندری استان خوزستان با اشاره به اینکه بندر شادگان 22 بهمن امسال به بهره‌برداری می‌رسد گفت: این بندر در دو فاز ساخته خواهد شد که فاز یک آن امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: وضعیت اسمی تمامی بنادر استان خوزستان 50 میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری کالا است که فعلاً 35 میلیون تن تخلیه و بارگیری انجام می‌شود.

وی ادامه داد:‌ بندر امام  خمینی(ره) در جنوب غرب کشور است و 70 درصد مراکز جمعیتی در این حوزه حضور دارند.

خجسته یادآور شد: با توجه به نزدیکی این بندر به منطقه ویژه پتروشیمی ماه‌شهر عمده صادرات پتروشیمی از طریق بندر امام خمینی(ره) و کانال خورموسی انجام می‌شود.

خجسته گفت: امسال تاکنون 30 میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری کالا را انجام داده‌ایم که 70 درصد آن غیرنفتی بوده است.

وی ادامه داد: امسال 1700 فروند شناور را در بندر امام به مجتمع‌های همجوار پذیرش کرده‌ایم.

معاون دریایی و بندری استان خوزستان افزود: همچنین ترانزیت مواد نفتی از کشور عراق به بندر امام(ره) انجام می‌شود و پس از بارگیری به طرف مسیرهای خلیج فارس و خارج خلیج فارس می‌رود.

معاون دریایی و بندری استان خوزستان گفت: عملکرد ترانزیتی بندر امام(ره) یک میلیون و 500 هزار تن است.

وی با بیان اینکه در نگهداری غلات و مواد نفتی ظرفیت مطلوبی داریم، اظهار داشت: بزرگترین قرارداد به ارزش 300 میلیارد تومان برای ایجاد ترمینال مکانیزه غلات در بندر امام خمینی(ره) منعقد شده است.

خجسته با بیان اینکه در سال آینده بندر امام(ره) به ترمینال نفتی استاندارد مجهز خواهد شد گفت:‌ سال آینده خدمات تخلیه و بارگیری کشتی‌های نفتی را انجام می‌دهیم؛ ترمینال نفتی برای 3 میلیون تن درنظر گرفته شده است که در فاز اول 1 میلیون تن و در فاز دوم 3 میلیون تن را جابه‌جا می‌کند.

معاون دریایی و بندری استان خوزستان با بیان اینکه 90 درصد غلات وارداتی از طریق بندر امام(ره) تخلیه می‌شود گفت:‌ تاکنون 30 میلیون تن کالا را در تمامی بنادر تخلیه و بارگیری کرده‌ایم؛ از هر کشتی حدود 14 هزار تن تخلیه می‌شود و در روز به هر کشتی حدود 15 هزار تن بارگیری می‌شود و روزانه 100 هزار تن در کل بنادر استان خوزستان تخلیه و بارگیری داریم.

خجسته با بیان اینکه 1 میلیون و 360 هزار تن در 10 ماه اخیر صادرات مجتمع‌های پتروشیمی بوده است، گفت: در مجموع به دلیل کاهش مصرف بنزین در کشور و افزایش تولید گندم با 5 درصد کاهش واردات در بندر امام(ره) مواجه بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه 5 فروند ناوگان لایروبی در بندر امام(ره) مستقر است، اظهار داشت: به طور میانگین سالانه 500 هزار مترمربع لایروبی چنگکی انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه بندر امام(ره) نزدیک‌ترین بندر به تهران و خزر است، اظهار داشت: از طریق بزرگراه خلیج‌فارس و آزادراه خرم‌آباد ـ پل‌زال و پل‌زال ـ اندیمشک یک هزار و 300 کیلومتر تا خزر فاصله داریم.

وی ادامه داد: دهه فجر امسال 9 پروژه عمرانی در حوزه دریایی در استان خوزستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه 30 پروژه عمرانی دریایی این استان به ارزش 50 میلیارد تومان تا مهرماه به بهره‌برداری رسید، گفت:‌ در دهه فجر 10 پروژه به ارزش 120 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که 104 میلیارد تومان آن در بندر امام خمینی(ره) است.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول