اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

‌جروزالم پست: در صورت دخالت نظامی در سوریه حزب‌الله اسرائیل را هدف قرار می‌دهد

خبرگزاری فارس: یک روز پس از خبر منابع کویتی به نقل از مقامات نزدیک به حزب‌الله در مورد حمله به اسرائیل در صورت دخالت نظامی در سوریه،‌ روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نیز از واکنش حزب‌الله به حمله احتمالی به سوریه خبر داد.

‌جروزالم پست: در صورت دخالت نظامی در سوریه حزب‌الله اسرائیل را هدف قرار می‌دهد

به گزارش فارس، روزنامه کویتی "الرأی" به نقل از منابع نزدیک به حزب‌الله خبر داده بود که مقامات مقاومت لبنان اعلام کرده‌اند در صورت حمله نظامی به سوریه، حزب الله نیز اسرائیل را هدف موشک‌های خود قرار خواهد داد.

در همین حال، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نیز امروز در مطلبی به نقل از مقامات لبنان که نامشان فاش نشده است، اعلام کرد که در صورت دخالت نظامی غرب در سوریه و تلاش برای سرنگونی بشار اسد، حزب‌الله نیز وارد عمل خواهد شد.

براساس گزارش جروزالم پست، حزب‌الله با هشدار نسبت به هرگونه تلاش برای دخالت در سوریه اعلام کرده است که در صورت حمله به سوریه، اسرائیل را هدف موشک‌های خود قرار خواهد داد و حتی اگر منجر به جنگ دوباره با اسرائیل شود، ساکت نخواهد ماند.

 سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در آخرین اظهار نظر خود درباره تحولات سوریه که در اربعین حسینی ایراد کرد، گفته بود:  ما سعی می کنیم تا اوضاع سیاسی کشور خود را از اوضاع این کشور دور نگه داریم، اما کشور ما بیشترین کشور منطقه است که از اتفاقات سوریه تاثیر می پذیرد.

نصرالله خواستار بازگشتن آرامش و ثبات و کنار گذاشتن سلاح در سوریه شد و خطاب به مخالفان دولت گفت:   از جایگاه عشق به سوریه و ملت آن و فرماندهی آن از مخالفان دولت می خواهیم که به درخواست های گفت‌وگو که از سوی اسد مطرح شده، پاسخ بدهند و برای ایجاد اصلاحات با وی همراه باشند.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: برخی به دنبال جنگ طایفه ای در منطقه هستند و رفتار تبلیغاتی و سیاسی تحریک آمیز شما است که اوضاع را به سوی این روند سوق می دهد، اگر شما در هشدارها و تمایل خود به دور کردن منطقه از این جنگ های طایفه ای صادق هستید، باید در رفتار های خود تجدید نظر کنید و تمام تلاش خود را به کار گیرید تا بحران در سوریه را پایان دهید. 

انتهای پیام/س.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول