اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره تعزیرات حکومتی سیستان ‌و بلوچستان:

شعبه‌های تعزیراتی در سیستان ‌و بلوچستان به طور شبانه‌روز فعال شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره تعزیرات حکومتی سیستان‌و بلوچستان گفت: با توجه به ایام پایانی سال شعب رسیدگی تعزیراتی ثابت و سیار در همه حوزه‌های صلاحیتی به طور شبانه‌روز فعال شده است.

شعبه‌های تعزیراتی در سیستان ‌و بلوچستان به طور شبانه‌روز فعال شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سید مرتضی مدنی فدکی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در اداره تعزیرات حکومتی سیستان‌و بلوچستان ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و هفته وحدت اظهار داشت: با توجه به ایام پایانی سال به طور ویژه و شبانه‌روز نظارت بر کل حوزه‌هایی که در صلاحیت اداره تعزیرات استان است، تقویت شده و قضات و رؤسای شعب به طور سیار به همراه تیم بازرسی و نظارت در محل حضور یافته و به پرونده‌های متخلفان رسیدگی و حکم صادر می‌کنند.

وی با اعلام آمادگی برای پذیرش گزارشات مردمی خارج از نوبت در عرصه احتکار، گرانفروشی، قاچاق کالا و ارز، قاچاق سوخت و سایر حوزه‌هایی که در صلاحیت اداره کل است، افزود: با همکاری بازرسان سازمان صنعت و معدن، ضابطان مجتمع امور صنفی، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان، اشخاص حقیقی و حقوقی و ناظران افتخاری اداره بازرگانی اخبار و گزارشات از سراسر استان در حوزه‌های بهداشت و درمان، حمل و نقل، اصناف و بازرگانان، فرآورده‌های سوختی، شوراهای آرد و نان، دامپزشکی، کشتارگاه‌ها، داروخانه‌ها و کارخانه‌جات و شرکت‌های صنعتی به طور مستمر مراجعه مستقیم خواهند داشت.

سرپرست اداره تعزیرات حکومتی سیستان‌و بلوچستان احکام مجازات تعزیراتی را حبس، جزای نقدی، جبران خسارت خریدار یا متقاضی، قطع سهمیه، نصب بنر و پلاکارد در محل واحد متخلف، تعطیلی واحد، لغو پروانه کار، قطع خدمات دولتی، لغو کارت بازرگانی، الزام فروش، برگشت کالاهای فروخته شده، الزام عرضه فروش، ضبط کالا و ... از جمله موارد اعمال قانونی متخلفان عنوان کرد.

مدنی فدکی از راه‌اندازی شعب سیار در نقاط دور دست شهر ها و روستاها خبر داد و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 17 شعبه بدوی، عادی و تخصصی یک شعبه تجدید نظر، شش شعبه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز، 11 شعبه رسیدگی به مسائل حوزه بهداشت و درمان و تعدادی شعبه سیار در شهرستان‌ها مشغول به فعالیت هستند.

وی تعداد کل پرونده‌های وارده و مختومه شده از ابتدای سال تاکنون به اداره تعزیرات حکومتی را 12 هزار و 787 عدد اعلام کرد و گفت: میزان محکومیت جرائم ریالی این تعداد پرونده را 67 میلیارد و 389 میلیون و  332 هزار ریال است که از این تعداد یک‌هزار و 40 پرونده بهداشتی، 400 مورد قاچاق کالا و ارز و 11 هزار و 348 پرونده کالا و خدمات و قاچاق سوخت است.

سرپرست اداره تعزیرات حکومتی سیستان‌و بلوچستان به محکومیت چند مورد پرونده گارانتی فروش نمایندگی خودرو سازها با جریمه 136 میلیون‌ریال، اخذ رشوه توسط پزشک متخلف با جریمه 6 میلیون ریال، قاچاق هزار و 745 باکس سیگار، پرونده تخلف 3 دستگاه تانکر گازوئیل، امتناع از عرضه آجر توسط یک واحد کوره آجر پزی و جریمه 80 میلیون ریال و خودروهای سنگین راهسازی با جریمه 2 میلیارد و 930 میلیون ریال اشاره کرد و افزود: شعب سیار اداره با اولویت کاری در بعداز ظهرها در سطح استان تقویت شده و مشغول رسیدگی فوری و خارج از نوبت در محل تخلف به طور شبانه روزی است.

مدنی فدکی تعداد گشت‌های مشترک سیار بازرسی با ادارات مربوطه را از ابتدای سال 2 هزار و 655 مورد عنوان کرد و یادآور شد: احکام صادره توسط این بخش‌های سیار به میزان 633 میلیون و 275 هزار و 321 ریال بوده است.

وی در ادامه از مردم سیستان‌و بلوچستان خواست تا همکاری لازم با ناظران و ضابطان، بازرسان تعزیراتی را داشته باشند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول