اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن خبر داد

اختصاص 7 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت قنوات بردسکن

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: برای لای‌روبی و مرمت قنوات خشک شده در شهرستان، 700 میلیون تومان اعتبار توسط وزیر جهاد کشاورزی تقبل شد تا از نظر تأمین آب، وضعیت موجود بهبود پیدا کند.

اختصاص 7 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت قنوات بردسکن

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، حمید حاجی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجوز کف‌شکنی قنوات منطقه صادر و از اعتبارات شورای عالی آب برای اجرای آن تأمین اعتبار می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به خشک‌ شدن باغات منطقه کوهپایه بردسکن با کف‌شکنی قنوات و تأمین آب مورد نیاز بتوان باغات منطقه را احیا کرد.

حاجی‌نژاد اظهار داشت: در منطقه کوهپایه بردسکن بیش از 100 رشته قنات وجود دارد که از این تعداد 80 رشته آن به طور 100 درصد خشک شده‌اند.

وی گفت: اگر چه 3 هزار و 450 خانوار منطقه کوهپایه بردسکن از طریق این تعداد رشته قنات ارتزاق می‌کنند ولی بحران خشک‌سالی سبب شده که اکثر این قنات‌ها خشک شود و باغات و مزارع آنها تشنه بمانند.

در ادامه بخشدار مرکزی بردسکن نیز گفت: متأسفانه بر اثر بحران خشک‌سالی چند سال اخیر، تمام هستی کشاورزان منطقه از بین رفته است.

مجتبی شاکری با بیان اینکه دولت تاکنون خدمات ارزنده‌ای در بخش کشاورزی و تأمین آب شرب انجام داده است، افزود: تاکنون خسارت جبران‌ناپذیری به کشاورزان وارد شده که می‌طلبد در این زمینه تدابیر لازم اتخاذ شود.

انتهای پیام/م30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول