اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس جمهور صورت گرفت

بهره‌برداری از بیمارستان 200 تختخوابی ولایت در قزوین

خبرگزاری فارس: همزمان با دهه فجر بیمارستان 200 تختخوابی آموزشی درمانی ولایت با حضور رئیس جمهور در قزوین در زمینی به مساحت 55 مترمربع وزیربنای 24 هزار مترمربع در قزوین به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از بیمارستان 200 تختخوابی ولایت در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پروژه مرکز آموزشی درمانی 200 تخت‌خوابی ولایت در شهرک مینودر قزوین با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

این مرکز تنها بیمارستان جنرال آموزشی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی در شهر قزوین است که احداث آن در زمینی به مساحت 55 هزار متر مربع و با زیربنای 24 هزار مترمربع در سال 82 در طی سفر مقام معظم رهبری در منطقه شهر مینودر قزوین مورد تصویب قرار گرفت و ساخت آن در سال 84 آغاز شد.

این مرکز دارای یازده درمانگاه تخصصی، بخش اورژانس و تحت نظر، هفت اتاق عمل، یازده بخش بستری و بخش های تصویربرداری، آزمایشگاه،‌داروخانه و ... است. این پروژه شش طبقه روی هم‌کف و زیرزمین و 254 تخت شامل 202 تخت نرمال، 14 تخت مراقبت‌های ویژه ICU و 10 تخت مراقبت های ویژه CCU و 24 تخت اورژانس و چهار تخت بخش نوزادان و همچنین هفت تخت عمل جراحی،‌ دو تخت زایمان و یک پاویون پزشکان در طبقه ششم است.

این مجموعه شامل ساختمان‌های جانبی تعمیر ونگهداری، منبع بتونی آب،‌پست پاساژ، ایستگاه تقلیل فشار گاز، ساختمان نگهبانی و تاسیسات زیربنایی شامل منبع ذخیره آب و گاز شهری و محوطه‌سازی و دسترسی‌ها است.

اسکلت ساختمان از نوع بتون‌آرمه با رعایت آخرین ویرایش 2800 و رعایت ایمنی در زلزله است.دیوارهای خارجی دوجداره و دیوارهای داخلی از نوع درای‌وال و پنجره های دوجداره با رعایت مبحث 19 از دیگر مشخصه‌های این بیمارستان است.

از مشخصات تاسیسات مکانیکی این بیمارستان می‌توان به شبکه‌های توزیع آب جهت سیستم‌های آبرسانی و تهویه مطبوع، سیستم جمع آوری و دفع فاضلاب و آب باران، سیستم آتش‌نشانی، لوله کشی گاز و ... نام برد.

تاسیسات برقی این بیمارستان از شبکه توزیع انرژی نرمال و اضطراری برای تامین روشنایی، تغذیه تجهیزات و وسایل و ... بهره می‌برد.این پروژه که محل تامین اعتبار آن درآمد عمومی و دفتر مقام معظم رهبری است در هشت طبقه توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

در این مرکز درمانگاه‌های تخصصی از قبیل ارتوپدی، اورولوژی، جراحی عمومی، پوست، چشم، داخلی، گوش و حلق و بینی، زنان و زایمان، گوارش، غدد، تغذیه، خون، بیهوشی، جراحی مغز و اعصاب، قلب،‌کودکان و اندوسکوپی پیش بینی شده است.

امکانات اطلاع رسانی و رفاهی موجود در این بیمارستان و اتاق‌های بستری عبارتند از: تلفن‌های داخلی، یخچال، تلویزیون، سرویس بهداشتی و حمام، سرویس احضار پرستار، سیستم اعلام و اطفاء حریق، کاناپه جهت همراهان، تلفن همگانی و تلویزیون‌های نمایشگر است.

بخش CSR این بیمارستان دارای دو دستگاه اتوکلاو و دو دستگاه ست‌شوی جهت شستشو و استرلیزاسیون تجهیزات و وسایل پزشکی است.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول