اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی یزد برگزار می‌شود

شرکت 420 دانش‌آموز از سراسر کشور در مسابقات دوصحرانوردی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تربیت بدنی استان یزد از شرکت بیش از 420 دانش‌آموز از سراسر کشور در مسابقات دو صحرانوردی به میزبانی استان یزد به مناسبت ایام‌الله دهه فجر خبر داد.

شرکت 420 دانش‌آموز از سراسر کشور در مسابقات دوصحرانوردی

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدحسین رضایی عصر امروز در مراسم گردهمایی دانش‌آموزان و افتتاحیه مسابقات دو صحرانوردی دانش‌آموزان سراسر کشور به مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: در این رقابت‌ها دانش‌آموزان مقطع راهنمایی و متوسطه از 29 استان کشور حضور دارند.

وی افزود: در مقطع متوسطه دانش‌آموزان از 29 استان کشور و از هر استان هشت نفر شامل شش بازیکن و دو همراه در این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند.

رضایی خاطرنشان کرد: در مقطع راهنمایی نیز دانش‌آموزان از 27 استان کشور و از هر استان هفت نفر شامل پنج بازیکن و دو همراه حضور دارند.

وی عنوان کرد: این رقابت‌ها فردا، دوشنبه 17 بهمن‌ماه از ساعت 9 صبح در شهرستان صدوق آغاز می‌شود و بیش از 420 دانش‌آموز با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

رضایی عنوان کرد: در این رقابت‌ها دانش‌آموزان راهنمایی چهار کیلومتر و دانش‌آموزان متوسطه 5.5 کیلومتر می‌دوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به میزبانی استان یزد از رقابت‌های ورزشی طی سال‌های گذشته اظهار داشت: استان یزد تاکنون میزبانی هندبال پسران در سه مقطع، شطرنج دختران گرامیداشت دهه فجر، لیگ فوتبال دانش‌آموزی، والیبال پسران سه مقطع و مسابقات دو صحرانوردی میزبانی کرده است.

محمدکاظم رحیمی‌نژاد با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر عنوان کرد: همت، تلاش و کوشش به همراه دین‌‌محوری و دینداری، موفقیت‌های مختلف را برای ملت ایران به ارمغان خواهد آورد.

وی با اشاره به موفقیت‌هایی که ایران اسلامی طی سال‌های اخیر در حوزه‌های پزشکی، هسته‌ای، شیمیایی و ... به دست آورده است، افزود: 30 سال پیش کشورهای شرقی و غربی تصور هم نمی‌کردند که کشور ایران بتواند به این مراتب دست پیدا کند.

رحیمی‌نژاد دهه فجر را فرصتی مناسب برای یادآوری دستاوردهای انقلاب اسلامی و برکاتی که به واسطه آن نصیب ملت ایران شده است، دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران تا حدی موفق بوده که کشورهای دیگر به جای دنباله‌روی از نمونه‌های ماتریالیستی و ... به سمت اسلام و الگوی انقلاب اسلامی روی آورده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توجه ویژه دولت به ورزش عنوان کرد: ورزش در قالب معاونت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

رحیمی‌نژاد با خیر مقدم به دانش‌آموزان از سراسر کشور اظهار امیدواری کرد: این رقابت‌ها خاطرات خوشی از یزد برای دانش‌آموزان کشور برجای بگذارد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول