اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعتراض شدید در تونس به تصمیم اخراج سفیر سوریه

خبرگزاری فارس: پس از اعلام دفتر ریاست جمهوری تونس برای آغاز اقدامات اخراج سفیر سوریه در تونس، برخی احزاب این کشور بشدت به این اقدام اعتراض و آن را مقدمه‌‌چینی برای دخالت در سوریه دانستند.

اعتراض شدید در تونس به تصمیم اخراج سفیر سوریه

به گزارش فارس، حزب بعث تونس با انتشار بیانیه‌ای بشدت به اقدام دفتر منصف المرزوقی رئیس جمهوری موقت این کشور در خصوص سفیر سوریه در این کشور اعتراض کردند.

دفتر مرزوقی روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: تونس اقداماتی عملی برای اخراج سفیر سوریه از تونس و بازنگری در به رسمیت شناختن دولت سوریه در دمشق در دستور کار قرار خواهد داد... تونس با اندوه، آنچه به دست دولت سوریه بر سر ملت این کشور می‌آید، پیگیری می‌کند.

در ادامه حزب بعث و حزب حرکة الشعب در بیانیه‌های مشابه این اقدام رئیس جمهوری موقت تونس را عجولانه توصیف کردند و موارد زیر را اعلام کردند: 

1- اصول ثابت ما کمک به ملت سوریه است... و هرگونه نظامی کردن اعتراضات را رد می‌کنیم... .

۲- همبستگی خود با خانواده شهداء و مجروحان را اعلام می‌کنیم و خواستار توقف خشونت هستیم و تسریع در گفت‌وگوی ملی هستیم.

۳- هر گونه دخالت خارجی در امور سوریه را رد می‌کنیم. همچنین نقش رسمی کشورهای عربی در فراهم کردن و تسهیل شرایط برای دخالت خارجی و حتی تحریک آن برای دخالت نظامی در سوریه را محکوم می کنیم.

۴- تصمیم رئیس جمهوری موقت و دولت موقت را محکوم می‌کنیم. این تصمیم در سیاق بسیج افکار عمومی و بین‌المللی برای توجیه دخالت نظامی خارجی در سوریه است.

۵- جنبش بعث تونس رئیس جمهور و دولت موقت را به بازگشت فوری از این اقدام غیرمردمی و غیرملی فرا می‌خواند. این چنین تصمیم‌های شخصی و آنی و دیکته‌های بیگانگان سبب ایجاد فاجعه‌های بسیار خطرناک در سطح ملی و داخلی و بین‌المللی می‌شود.

۶- از همه مردم و نیروها و جریان‌های سیاسی می‌خواهیم که با مداخله مستقیم و سریع این گونه رفتارهای غیرمسئولانه را متوقف کنند.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول