اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد

رشد 500 درصدی متخصصان طب ورزشی پس از انقلاب

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران از رشد 500 درصدی تکنولوژی، متخصصان طب ورزشی و پوشش بیمه‌ای ورزشکاران در زمینه آسیب‌های ورزشی پس از پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

رشد 500 درصدی متخصصان طب ورزشی پس از انقلاب

لطفعلی پورکاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس؛ با اشاره به حضور فقط ۵ متخصص در زمینه آسیب‌های ورزشی در قبل از انقلاب اظهار داشت: م‌اکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متخصص در رشته‌های روانشناسی، تغذیه و فیزیوتراپی و در مجموع طب ورزشی با فدراسیون پزشکی ورزشی ایران همکاری می‌کند.

وی با بیان اینکه در قبل از انقلاب با وجود اینکه در تمام دنیا متخصصان رشته طب ورزشی وجود داشت ولی در ایران این رشته و متخصصان وجود نداشتند، افزود: امروز در ایران به خصوص در ۱۰ سال گذشته متخصصان بسیاری در حوزه طب ورزشی در زمینه‌ آسیب‌های ورزشکاران فعالیت می‌کنند.

پورکاظمی همچنین با اشاره به ۵ هزار کلاس متعدد آموزشی در تمام رشته‌های مربوط به آسیب‌های ورزشی در سراسر کشور و در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان که سالانه برگزار می‌شود، افزود: در تهران نیز ۲۳ بیمارستان با فدراسیون پزشکی، ورزشی ایران در زمینه‌های مختلف آسیب‌های ورزشی همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در قبل از انقلاب فدراسیون پزشکی ورزشی که در سال 1327 تأسیس شده است فقط شامل یک اتاق می‌شد، گفت: امروز این یک اتاق تبدیل به یک ساختمان ۷ طبقه با قسمت‌های ارتوپدی، رادیولوژی، فیزیوتراپی، MRI و قسمت‌های دیگر شده است و همچنین در این زمینه درمانگاه‌هایی نیز در استادیوم آزادی، مجموعه انقلاب، آکادمی المپیک تبدیل شده است.

پورکاظمی تصریح کرد: امروز آن یک اتاق فدراسیون پزشکی ورزشی تبدیل به 660 کلینیک و دفتر هیئت پزشکی  ورزشی در شهر‌ها و شهرستان‌های کشور شده است و در قبل از انقلاب ما حتی متخصص در زمینه طب ورزشی نیز نداشته‌ایم حتی هیچ ورزشکاری هم تحت پوشش بیمه نبود.

وی با اشاره به اینکه در قبل از انقلاب فدراسیون پزشکی ورزشی آن زمان فقط برخی مسابقات معمولی را می‌توانست تحت پوشش قرار دهد، افزود: امروز در حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته تحت پوشش بیمه و خدمات درمانی آسیب‌های ورزشی توسط فدراسیون پزشکی ورزشی قرار دارند که بیشترین این دستاوردها پس از انقلاب و در طول 10 سال گذشته به وقوع پیوسته است.

پورکاظمی خاطر نشان کرد: در مجموع فدراسیون پزشکی ورزشی ایران در مقایسه با قبل از انقلاب ۵۰۰ درصد در حوزه‌های مختلف از جمله تکنولوژی، آموزش، ارتباطات جهانی و تکنیک‌های جراحی ارتوپد در زمینه آسیب‌های ورزشی و در نهایت پوشش بیمه‌ای ورزشکاران رشد کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول