اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست راه و ترابری جنوب سیستان ‌و ‌بلوچستان خبر داد

پیشرفت 25 درصدی قطعه 10 محور ترانزیتی ایرانشهر ـ نیکشهر ـ چابهار

خبرگزاری فارس: سرپرست راه و‌ ترابری جنوب سیستان ‌و بلوچستان از پیشرفت 25 درصدی قطعه 10 محور ترانزیتی ایرانشهر، نیکشهر چابهار خبر داد.

پیشرفت 25 درصدی قطعه 10 محور ترانزیتی ایرانشهر ـ نیکشهر ـ چابهار

 

براتعلی حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: محور ترانزیتی ایرانشهر، نیکشهر ـ چابهار، دارای 10 قطعه است، که به جز قطعه 10 که کمربندی شمالی ایرانشهر را شامل می‌شود، قطعه‌های دیگر آن آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: قطعه 10 این محور نیز از 25 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که در صورت تخصیص اعتبارات سال 90، عملیات احداث آن تسریع خواهد یافت.

حسینی به مزیت‌‌های این محور اشاره کرد و گفت: توسعه زیرساخت‌ها ضرورت ایجاد تقاضا در بخش ترانزیت را بیشتر می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین احداث این محور امکانات لازم برای کشورهای آسیای میانه و افغانستان در بخش ترانزیت و حمل و نقل کالا را فراهم و رونق محور شرق باتوجه به جایگاه راهبردی بندر چابهار را به دنبال خواهد داشت.

حسینی گفت: طول کلی پروژه با احتساب قطعه 10 که در حال ساخت است، 320 کیلومتر بوده که 296 کیلومتر از مسیر در صورت رفع موانع و مشکلات آماده بهره‌برداری کامل است.

سرپرست راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان به مشکلات این محور اشاره کرد و گفت: مشکلات حاضر در بهره‌برداری از این محور مربوط به قطعه محور نیکشهر به چابهار است که با توجه به زمان ساخت آن نیاز به بهسازی، روکش و ترمیم برخی از پل‌ها دارد.

وی ادامه داد: در این محور نشست‌های ناشی سیلاب‌های فصلی موجب کاهش مشخصات فنی شده که باید دوباره ترمیم و بازسازی شود.

وی گفت: همچنین نصب علائم در قسمت‌هایی که فاقد علائم ایمنی و یا به دلیل برخورد خودروها و عوامل انسانی تخریب شده‌اند در حال انجام است.

حسینی در زمینه روکش آسفالت محور نیکشهر ـ چابهار اشاره کرد و گفت: 9 میلیارد تومان برای این امر اختصاص یافته که در صورت تخصیص اعتبار، مناقصه این پروژه انجام و  پیمانکار مشخص می‌شود.

سرپرست راه و ترابری جنوب سیستان ‌و بلوچستان خاطرنشان کرد: این محور توسط هفت شرکت بزرگ کشور ساخته شده و با توجه به اینکه عبور از تنگه سرحه از بزرگ‌ترین مشکلات این محور بوده اما خوشبختانه مهندسان ایرانی توانسته‌اند با موفقیت آن را بازگشایی و به طور کامل به بهره‌برداری برسانند.

حسینی گفت: این محور عامل توسعه و ترانزیت در منطقه، توسعه زیرساخت‌ها،شکوفایی ظرفیت‌های اقتصادی زمینه‌ساز استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود است.

وی با بیان اینکه عملیات ساخت محور ترانزیتی از سال 76 آغاز شده افزود: در طول این محور بالغ  500 دستگاه پل کوچک و بزرگ وجود دارد که بیشترین پل‌ها مربوط به قطعات هفت و هشت بوده به طوریکه 322 دستگاه پل در این قطعات وجود دارد.

وی به اقداماتی که برای ایمن‌سازی محور ترانزیتی انجام شده اشاره کرد و گفت: ساماندهی پارکینگ‌ها به همراه نصب سطل‌های زباله، خط‌کشی با رنگ زرد و نصب چراغ‌های ال.ای.دی از موارد اجرا شده این محور است.

حسینی به وجود دو تونل در این محور اشاره کرد و گفت: این دو تونل بعد از تنگه سرحه ساخته شده که روشنایی و علائم ایمنی یکی از آنها آن به طور کامل انجام و مطالعات تونل دیگر نیز به اتمام رسیده که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز و تا پایان سال‌جاری انجام می‌شود.

سرپرست راه و ترابری جنوب سیستان ‌و بلوچستان یادآور شد: تاکنون بالغ بر 310 میلیارد تومان برای احداث محور ترانزیتی ایرانشهر، نیکشهر ـ چابهار هزینه شده است.

انتهای پیام/صا10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول