اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفیر روسیه در سازمان ملل:

پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت بازتاب واقعیات در سوریه نبود

خبرگزاری فارس: نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد که پیش‌نویس قطعنامه جدید شورای امنیت در مورد سوریه بازتاب دهنده واقعیات موجود در این کشور نبود، بنابراین روسیه چاره‌ای جز مخالفت با این سند نداشت.

پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت بازتاب واقعیات در سوریه نبود

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، "ویتالی چورکین" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که علت اینکه روسیه و چین مانع از تصویب پیش‌نویس قطعنامه جدید در مورد سوریه شدند، آن بود که این سند بازتاب دهنده واقعیات موجود در این کشور نیست.

سفیر روسیه در نیویورک روز گذشته بعد از رای گیری ناموفق در شورای امنیت گفت: پیش‌نویس قطعنامه جدید در مورد سوریه که به رای گذاشته شده بود، بازتاب دهنده واقعیات موجود در سوریه نبود و به همین دلیل ما چاره‌ای جز مخالفت با این سند نداشتیم.

لازم به یادآوری است که روسیه و چین روز گذشته با استفاده از حق وتوی خود برای دومین بار مانع از تصویب قطعنامه مورد نظر کشورهای عربی-اروپایی در مورد سوریه در شورای امنیت سازمان ملل متحد شدند.

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در توضیح مواضع مسکو در این رابطه اعلام کرد: پیش‌نویس قطعنامه جدید مربوط به سوریه همچنان مورد رضایت مقامات مسکو قرار ندارد.

لاوروف یادآور شد: در این سند دو مسئله وجود دارد که خواستار تغییر آن هستیم. آنها بسیار با اهمیت هستند و برای تصویب قطعنامه باید تغییر کنند. نخست آنکه اقدامات دولت سوریه به مراتب بیشتر از مخالفان در این کشور مورد محکومیت قرار گرفته بود، ضمن اینکه درخواست‌هایی  تنها از مقامات دمشق شده بود، در حالیکه هیچ درخواستی از مخالفان نشده است.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: اصلاحاتی که ما برای پیش‌نویس قطعنامه جدید در نظر گرفته‌ایم، شرایط خارق العاده‌ای نیست. آنها بر اساس واقعیات عینی، از جمله گزارش ناظرین اعزامی به سوریه از سوی اتحادیه کشورهای عربی است.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول