اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تیم‌هایی که برای فوتبال تبریز دردسر شده‌اند

معرفی گربه سیاه‌های فوتبال تبریز

خبرگزاری فارس: برخی تیم‌های فوتبال حتی با وجود نداشتن جایگاه مناسب در جدول رده‌بندی، گربه سیاه فوتبال تبریز شده و نتایج خوبی را در مصاف رو در رو کسب کرده‌اند.

معرفی گربه سیاه‌های فوتبال تبریز

خبرگزاری فارس در تبریز در این گزارش به معرفی چند تیم که مقابل نمایندگان فوتبال تبریز نتایج خوبی کسب کرده‌اند، پرداخته است.

سپاهان اصفهان: 10 سال شکست‌ناپذیری مقابل تبریزی‌ها

سپاهان اصفهان در راس تیم‌هایی است که در یک دهه گذشته بارها مقابل فوتبال تبریز نتیجه گرفته است.

آخرین شکست سپاهان به فوتبال تبریز سال 1380 مقابل تراکتورسازی در اصفهان رقم خورده که این تیم با یک گل مغلوب تراکتورسازی شد. زننده گل تراکتورسازی ناصر فرشباف بود که بعدها به سپاهان پیوست.

سپاهان در لیگ برتر سه دوره اخیر، پنج بار با تراکتورسازی رقابت پرداخته که آمار خیره کننده چهار پیروزی و یک تساوی را بدست آورده است.

سپاهان تنها در لیگ نهم در تبریز با تراکتورسازی مساوی کرده و سال گذشته هر دو بازی رفت و برگشت را با پیروزی پشت سر گذاشت، جالب اینکه تراکتورسازی در سه دوره اخیر لیگ برتر هر سه بازی خود در اصفهان را واگذار کرده است.

تراکتورسازی یک بار هم در اواسط دهه 80 در جام حذفی مغلوب سپاهان شده است، تنها فرصت تراکتورسازی برای گرفتن انتقام بازی برگشت دو تیم در فصل جاری در تبریز خواهد بود.

اما آمار برتری سپاهان به فوتبال تبریز تنها مختص تراکتورسازی نیست، شهرداری نیز در دو سال گذشته مقابل سپاهان  مغلوب شده است، شهرداری در مجموع دو سال گذشته چهار بار مقابل سپاهان قرار گرفته که هر چهار بازی را واگذار کرده است.

سال گذشته ماشین‌سازی نیز در دور چهارم جام حذفی مقابل سپاهان با نتیجه سه بر یک مغلوب شد تا  شکست‌های فوتبال تبریز مقابل سپاهان تکمیل سود.

سایپای کرج حریفی سخت برای تراکتورسازی

سایپای کرج هر اندازه  با تیم شهرداری تبریز مهربان بوده در عوض مقابل تراکتورسازی تیمی سرسخت و شکست ناپذیر نشان داده است.

سایپا در لیگ نهم  که نخستین حضور تراکتورسازی بعد از هفت سال  در لیگ برتر بود، تنها تیمی بود که هر دو بازی رفت و برگشت مقابل تراکتورسازی به برتری رسید.

هر دو بازی سال گذشته سایپا با تراکتورسازی در فصل گذشته با تساوی خاتمه یافت، بازی برگشت در تبریز در حالی مساوی شد که تا دقایق پایانی سایپا با دو گل از تراکتورسازی پیش بود.

همین ماجرا در بازی امسال دو تیم تکرار شد و تراکتورسازی به سختی در تبریز مقابل سایپا از شکست گریخت، در سه فصل اخیر سرخپوشان تبریز در دیدار مقابل سایپا هنوز به برتری دست نیافته‌اند.

اما شهرداری برخلاف همشهری خود مقابل سایپا نتایج خوبی کسب کرده است، شهرداری سال گذشته سایپا را در کرج مغلوب کرد، اتفاقی که امسال هم با مربیگری مدیرروستا تکرار شد اما، بازی‌های دو  تیم در تبریز با تساوی به اتمام رسیده است.

شیرین فراز کرمانشاه  مانعی سخت برای تمام تیم‌های تبریز

نام شیرین‌فراز  برای فوتبال دوستان تبریزی تداعی کننده حذف تراکتورسازی در مرحله پلی آف سال 86 است.

در آن سال تراکتورسازی برای صعود به لیگ برتر باید از سد شیرین فراز می‌گذشت، اما هر دو بازی رفت و برگشت را به نتیجه دو بر یک به حریف کرمانشاهی واگذار کرد.

البته در مرحله گروهی آن سال شیرین فراز با تیم‌های ماشین‌سازی و شهرداری هم گروه بود که در تبریز مقابل هر دو تیم به تساوی بدون گل رسید، اما در کرمانشاه ماشین‌سازی را با دو گل و شهرداری را با سه گل بدرقه کرد.

سال 87 شیرین فراز به واسطه حضور در لیگ برتر مسابقه‌ای با فوتبال تبریز نداشت.

در سال 88 شیرین‌فراز ماشین‌سازی را در کرمانشاه شکست داد و اما در تبریز مقابل  ماشین‌سازی شکست خورد تا تنها شکست این تیم به تیم‌های تبریز توسط ماشین‌سازی رقم خورده باشد.

سال 89 شیرین فراز در خانه خود با نتیجه سه بر یک گسترش فولاد را شکست داد که بعد از این شکست فیروز کریمی از مربیگری گسترش فولاد اخراج شد، بازی برگشت دو تیم در تبریز با تساوی به اتمام رسید.

شیرین فراز امسال نیز در کرمانشاه ماشین‌سازی را با یک گل مغلوب کرد و در بازی برگشت در تبریز و در حالی که تا دقیقه 92 از شاگردان رسول خطیبی با یک گل عقب بوده و یک یار هم کمتر داشتند، موفق به ثمر رساندن گل تساوی شدند.

با این حساب شیرین فراز در 12 بازی مقابل تیم‌های تبریز که شامل هر چهار تیم می‌شود به هفت پیروزی، چهار تساوی دست یافته و تنها یک بار مغلوب شده است.

------------------------------

گزارش: فرهاد فرهادپور

-----------------------------

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول