اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌جاری

30 درصد از اصفهانی‌ها به سوی استفاده از اتوبوس رفته‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در سال‌جاری 30 درصد از شهروندان اصفهانی به سوی استفاده از اتوبوس به عنوان وسایل حمل و نقل عمومی حرکت کرده‌اند.

30 درصد از اصفهانی‌ها به سوی استفاده از اتوبوس رفته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس حاج‌رسولیها در حاشیه جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تحقق مترو اصفهان در راستای کاهش آلودگی هوا نقش مؤثری دارد و این موضوع باید هر چه سریع‌تر محقق شود.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا یکی از مهم‌ترین چالش‌های موجود در سطح شهر است، اضافه کرد: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و گرایش شهروندان به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی درصد بالایی از آلاینده‌های جوی را کاهش می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: راه‌اندازی متروی اصفهان به تمهیدات ویژه در این زمینه نیازمند است و واگن‌های آن باید هر چه سریع‌تر خریده شود.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی مترو مساوی با کاهش میزان بسیاری از آلودگی هوا است، افزود: 2 میلیارد دلار مصوبه مجلس که در صندوق توسعه است باید برای این موضوع دنبال شود.

حاج‌رسولیها با اشاره به اینکه در سال‌جاری 30 درصد از شهروندان اصفهانی به سوی استفاده از اتوبوس به عنوان وسایل حمل و نقل عمومی حرکت کرده‌اند ، تأکید کرد: اما در سال‌جاری که به عنوان سال هدفمند شدن یارانه‌ها محسوب می‌شود تاکنون تنها 50 دستگاه اتوبوس به اصفهان اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه  خطوط BRT اصفهان نیز باید توسعه یابد، ادامه داد: دولت باید اعتبار ویژه‌ای به اتوبوس‌های تندروی شهری اختصاص بدهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت: وسایل حمل و نقل عمومی باید در سطح شهر توسعه داده شود و دولت باید با نگاه ویژه به این موضوع در راستای گرایش مردم به سوی حمل و نقل عمومی و در نتیجه کاهش آلودگی هوا تلاش کند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول