اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

وزیر بهداشت در گفت‌وگو با فارس:

اطلاعات جامع درباره بیماری‌های سرطان جمع آوری و اعلام می‌شود

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت از جمع آوری و ارائه اطلاعات جامع بیماری‌های سرطان در بسته‌های جدید خبر داد.

اطلاعات جامع درباره بیماری‌های سرطان جمع آوری و اعلام می‌شود

مرضیه وحید دستجردی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، در پاسخ به این پرسش که انتقاداتی به وزارت بهداشت مبنی بر ضعیف عمل کردن در حوزه پیشگیری از سرطان مطرح است و گفهت می شود که در آینده یکی از معضلات مهم جامعه ما می‌شود پاسخ داد: وزارت بهداشت در مورد مباحث مربوط به پیشگیری سرطان از طریق ادارات مربوطه این وزارتخانه همچون کمیته ملی مبارزه با سرطان و ادارات متعدد دیگر و بخش بیماری‌های غیرواگیر که بخش اعظم مباحث بیماری‌های سرطان‌ها را در بر می‌گیرد مباحث پیشگیری از سرطان را پیگیری می‌کند.

وی افزود: شما اگر ملاحظه کنید در خصوص این اطلاع‌رسانی‌ها مباحث، جلسات، سمپوزیوم‌ها، کنگره‌ها و برنامه‌های زیادی برگزار شده و در این زمینه اطلاع‌رسانی‌هایی به مردم شده است و در این زمینه سایت وزارت بهداشت نیز این کار را انجام می‌دهد.

وزیر بهداشت ادامه داد: بسیاری از مباحث مربوط به پیشگیری از  سرطان به وسیله این موارد اطلاع‌رسانی می‌شود منتهی به هر حال حجم عظیم اطلاعات در کشور که بسیاری از سایت‌ها و رسانه‌ها نیز به این مسئله می‌پردازند باید جمع‌آوری و در بسته‌های قرار گیرد تا به روش بهتری استفاده شود.

وحید دستجردی تصریح کرد: معاونت‌های بهداشتی و مرکز بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت نیز درباره مطالب مربوط به مواد سرطان‌زا چه مواد افزودنی و چه سموم جلساتی را با خبرنگاران گذاشته‌اند و در این مورد صحبت‌های بسیاری انجام شده و خبرنگاران نیز سوالات متعددی در این زمینه داشتند و این افراد این مباحث را نیز توضیح داده‌اند.

وزیر بهداشت گفت: در بخش‌های مختلف وزارت بهداشت نیز درباره مباحث تغذیه و محیط زیست که در ایجاد سرطان نقش دارند و همچنین شیوه زندگی و مباحث دیگر نیز در طی سال بارها جلسات مختلف گذاشته شده است و اگر این مطالب روی هم جمع شوند آن وقت حجم عظیم این اطلاعات مشخص می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ولی وقتی همین طوری حساب شود در طی سال مسلماً کم است و من باز هم از معاونت بهداشتی وزارت بهداشت درخواست می‌کنم حتماً جلسه دیگری در ارتباط با کارهایی که به‌خصوص درباره پیشگیری و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در حوزه سرطان انجام شده را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول