اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

سازمان ملل پیش بینی کرد

افزایش 45 درصدی مرگ ناشی از سرطان در جهان

خبرگزاری فارس: سازمان ملل متحد پیش بینی کرد که تعداد مرگ و میر ناشی از سرطان در جهان تا سال 2030 میلادی 45 درصد افزایش یابد.

افزایش 45 درصدی مرگ ناشی از سرطان در جهان

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، گریگوری هارتل، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی به مناسبت روز جهانی سرطان گفت: در سال 2008 میلادی 7 میلیون و 600 هزار نفر بر اثر سرطان جان باختند که این بیماری را در چارچوب بالاترین بیماریهایی قرار می‌دهد که در سطح جهان مرگ و میر داشته است.

وی افزود: سرطان ریه، معده، کبد و روده بزرگ از بیشترین بیماریهایی است که سالانه مرگ و میر دارد.

هارتل تصریح کرد: پیش بینی می‌شود که تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری سرطان در سطح جهان بین سالهای 2008 تا 2030 میلادی 45 درصد افزایش یابد.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: امکان جلوگیری از 30 درصد مرگ و میر مرتبط با سرطان از طریق تغییر شیوه زندگی و تکیه بر روش بهداشتی بهتری وجود دارد.

سازمان بهداشت جهانی افزود: مصرف دخانیات از مهمترین عوامل خطرناکی است که باعث ابتلا به سرطان می‌شود زیرا عامل 22 درصد مرگ و میر ناشی از این بیماری در سطح جهان و 71 درصد مرگ و میر مرتبط با سرطان ریه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول