اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در پی خشونت‌های اخیر در مصر

مجلس مشورتی مصر خواستار تسریع روند انتقال قدرت شد

خبرگزاری فارس: مجلس مشورتی مصر از شورای عالی نظامی حاکم بر این کشور خواست به سرعت زمینه انتقال قدرت را به غیرنظامیان فراهم کند.

مجلس مشورتی مصر خواستار تسریع روند انتقال قدرت شد

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "الجزیره"، مجلس مشورتی مصر به شورای نظامی حاکم بر این کشور توصیه کرد ضمن فراهم کردن زمینه انتقال قدرت؛ عاملان خشونت های اخیر را دستگیر کرده و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور تسریع شود.

پیشنهاد مجلس مشورتی برای آغاز آمادگی انتخابات ریاست جمهوری از 23 فوریه جاری، اقدامی است که با توجه به خشونت های اخیر مصر توصیه شده است و زمان انتخابات را دو ماه نزدیک تر می کند.

این در حالی است که درگیریها در قاهره میان پلیس و تظاهرات کنندگان برای سومین روز متوالی ادامه یافت؛ این درگیریها در اعتراض به کشته شدن دهها نفر پس از مسابقه فوتبال در شهر بورت سعید بود.

بر اساس این گزارش، درگیریها عصر روز شنبه میان تعداد زیادی از تظاهرات کنندگان و نیروهای پلیس در اطراف  وزارت کشور مصر در مرکز قاهره ادامه یافت.

درگیریها در خیابانهای "منصور"، "الفلکی" و "نوبار" قاهره ادامه دارد و نیروهای پلیس تلاش می کنند با استفاده از گاز اشک آور محاصره وزارت کشور را بشکنند، اما تظاهرات کنندگان بر ادامه محاصره تاکید داشته و به سوی نیروهای پلیس سنگ پرتاب می کنند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول