اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز در شهرستان تاکستان

4 طرح با بیش از 13.5 میلیارد ریال افتتاح شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر طرح‌های گازرسانی زمین چمن مصنوعی مرغداری و گاوداری شیری با اعتباری بالغ 13 میلیارد و 600 میلیون ریال با حضور استاندار قزوین و جمعی از مدیران و مسئولان استانی در شهرستان تاکستان به بهره‌برداری رسید.

4 طرح با بیش از 13.5 میلیارد ریال افتتاح شد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین در مراسم بهره‌برداری از طرح گازرسانی به روستای 1400 نفری برزلجین بخش خرمدشت با اعتبار 6 میلیارد ریال استاندار قزوین اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 55 طرح با اعتباری افزون بر 90 میلیارد ریال در روستاهای استان به بهره‌برداری رسیده است که 35 مورد از آنها مربوط به دهه فجر است.

احمد عجم گازرسانی را از بهترین خدمات دولت به مناطق محروم عنوان کرد و با اعلام خبر گازرسانی به هفت روستای شهرستان تاکستان افزود: از زمان پیروزی انقلاب تاکنون خدمات زیادی در مناطق مختلف کشور به انجام رسیده است که می‌توان این خدمات را از نشانه‌های وفاداری به نظام و آرمان‌های امام راحل دانست.

افتتاح زمین چمن مصنوعی تاکستان از بخش‌های دیگر سفر استاندار بود که در جریان آن مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: برای احداث این زمین که مساحت آن 250 مترمربع و ابعاد آن 25 در 50 متر است، 800 میلیون ریال هزینه شده است.

اکبر محمودی افزود: تا سال گذشته سرانه فضایی ورزشی استان 56 صدم مترمربع بود که با احداث و افتتاح این زمین در سال جاری این سرانه به 72 صدم مترمربع افزایش یافته است و تا پایان دولت دهم نیز معادل سرانه فضای ورزشی کشور که یک مترمربع است، در استان تحقق می‌یابد. در بخش دیگری از این برنامه مرغداری 100 هزار قطعه‌ای این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و طی این مراسم مدیرعامل این مرغداری گفت: زیربنای این مرغداری 8 هزار مترمربع و مساحت آن 20 هزار مترمربع بوده و برای ساخت آن 800 میلیون ریال هزینه شده است.

رضا طاهرخانی اشتغالزایی این طرح را 27 مورد عنوان و خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه 88 هزار تخم مرغ در این مرغداری تولید می‌شود. در ادامه این سفر یک‌روزه، استاندار قزوین، حبیبی معاون استاندار، صفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، حیدری مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس و سایر مسئولان حاضر با حجت‌الاسلام اسلامی امام جمعه شهرستان تاکستان دیدار کردند.

یک واحد گاوداری به مساحت 7 هزار و 200 متر مربع در دو سالن جداگانه برای گاو‌های شیرده و تلیسه در روستای قرقسین تاکستان از دیگر بخش‌های برنامه افتتاح پروژه استانداری قزوین در شهرستان تاکستان بود که با ظرفیت 101 راس گاو و 6 میلیارد ریال اعتبار ظهر امروز افتتاح شد.

در حاشیه برنامه افتتاح پروژه استاندار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این سازمان در دهه فجر از 135 پروژه با اعتباری افزون بر 377 میلیارد ریال بهره‌برداری کرده است که اجرای آنها موجبات بهره‌مندی 28 هزار خانواده و 145 نفر را فراهم کرده است.

محمدرضا صفری از این تعداد 69 طرح را مربوط به آب وخاک، 52 طرح را مربوط به دام و طیور و سه طرح را مربوط به حوزه زراعت و باغبانی عنوان و خاطرنشان کرد: 5 مورد طرح ترویج، سه طرح صنایع، دو طرح شیلات و یک طرح منابع طبیعی از دیگر طرح‌هایی هستند که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول