اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زابل خبر داد

افتتاح بیمارستان صحرایی در هامون شهر

خبرگزاری فارس: فرماندار زابل گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر بیمارستان صحرایی هامون‌شهر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

افتتاح بیمارستان صحرایی در هامون شهر

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین کیخا ظهر امروز در مراسم افتتاحیه این بیمارستان اظهار داشت: راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی نتیجه تفکر شهید شوشتری بود.

وی افزود: شهید شوشتری اقدامات بسیار ارزنده‌ای در زمینه محرومیت‌زدایی در این استان انجام داده است.

فرماندار زابل بیان داشت: ایجاد اشتغال برای جوانان، احداث گلخانه، واگذاری زمین‌های کشاورزی و ... از جمله این اقدامات است.

کیخا تصریح کرد: دشمنان گمان می‌کردند با شهادت سردار شوشتری، مانع توسعه و رشد منطقه می‌شوند در حالیکه شهادت ایشان انگیزه را برای خدمات‌رسانی و رفع محرومیت و ایجاد همبستگی در بین طوایف بیشتر کرد.

وی اضافه کرد: امروز یاران شهیدان شوشتری با قوت بیشتری راه او را ادامه می‌دهند و تلاش می‌کنند عمران و آبادانی را در استان مضاعف‌تر کنند.

فرماندار زابل بیان داشت: سپاه پاسداران بعنوان یک نهاد مقدس در کنار برقراری امنیت در استان، در عرصه‌های مختلف به مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

وی افزود: امروز یک برگ‌زرین دیگری از خدمات در این منطقه ورق خورد و آن افتتاح بیمارستان فوق تخصصی صحرایی در هامون‌شهر است که از امروز به مدت یک هفته به صورت رایگان و در راستای سلامت مردم این شهر خدمات ارائه می‌کند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان بیان داشت: این بیمارستان فوق تخصصی صحرایی شامل بخش‌های دندانپزشکی، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، اتاق عمل، اورژانس، کلینیک عمومی و تخصصی، اطفال، زنان و چشم‌پزشکی است.

علیرضا سرگزی تصریح کرد: چهار پزشک فوق تخصص، 12 پزشک متخصص و 10 پزشک عمومی به همراه تعدادی داروساز، پرستار، ماما و نیروهای سازمانی دیگر در این مجموعه بیمارستانی خدمات لازم را به بیماران ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه این بیمارستان دارای 16 درمانگاه تخصصی و 10 درمانگاه عمومی است، پیش‌بینی کرد که افزون بر 50 هزار مراجعه کننده در طول یک هفته استقرار این بیمارستان در هامون‌شهر زابل مداوا شوند.

سرگزی گفت:  تاکنون 12 بیمارستان صحرایی در مناطق راسک، نصرت آباد، سیرکان سراوان، دلگان، لادیز میرجاوه، شندل هیرمند، کورین زاهدان، گشت سرباز، نگور چابهار، بنت نیکشهر، روستای کمالی زابل و مهرستان (زابلی) استان سیستان و بلوچستان توسط سپاه پاسداران راه‌اندازی شده است.

وی گفت: بیش از 239 هزار و 667 نفر از خدمات این بیمارستان‌های صحرایی استفاده کرده‌اند و دو هزار و 529 عمل بزرگ و کوچک نیز در این بیمارستان‌ها انجام شده است.

انتهای پیام/صا1/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول