اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کشتار در حمص ؛ حقیقت وارونه در شهر بحرانی سوریه

خبرگزاری فارس: رسانه‌هایی مانند العربیه و الجزیره امروز سخت مشغول اطلاع‌رسانی از کشتاری در شهر حمص سوریه هستند، که متهم اول آن ارتش سوریه است اما نشانه‌ها از امری دیگری حکایت می‌کند.

کشتار در حمص ؛ حقیقت وارونه در شهر بحرانی سوریه
به گزارش فارس، پایگاه خبری الحقیقه در خصوص جنجال ایجاد شده بر سر شهر حمص سوریه نوشت: رسانه‌های عربی و غربی، بخصوص العربیه [سعودی] و الجزیره قطر از شب گذشته موج جدیدی علیه سوریه آغاز کرده و از منطقه الخالدیه در حمص گزارش می‌کنند که ارتش سوریه کشتاری را مرتکب شده که در آن صدها بیگناه کشته و مجروح شده‌اند.

الحقیقه افزود: بدتر اینکه گروهی از وابستگان به رسانه‌های مذکور که در ترکیه، مصر و دیگر کشورها مقیم هستند، با تماس با این شبکه‌ها از هزاران کیلومتر دورتر از سوریه، اوضاع این منطقه در شهر حمص را توصیف می‌کنند.

حتی بدتر از همه این موارد، این است که الجزیره تصاویری را پخش کرده است که در آن جسد شمار زیادی دیده می‌شود که در آن ادعا شده است، ارتش سوریه این کشتار را در الخالدیه مرتکب شده است حال آنکه این افراد به طور مرتب با ابزاری مانند تکه‌های لباس به یکدیگر بسته شده‌اند و برخی دیگر نیز لباس‌هایشان کنده شده است.

 

الحقیقه افزود: قطعا کشتاری رخ داده است... یا بهتر است گفته شود کشتار انجام و تمام شده است. ولی حقیقت شب گذشته در حمص چیست؟ هر چند آنچه در زیر می‌آید حقیقت کامل ماجرا نیست، زیرا نیاز به گذشته زمان و تحقیقات بیشتر دارد، اما حقیقت به طور کلی شامل موارد ذیل است:

 

اول) عناصر گروهک «گردان الفاروق» که در بیشتر مناطق حمص هستند، اقدام به منفجر کردن یک ساختمان در الخالدیه کردند که مملو از گروگان‌های نظامی و غیرنظامی بود. این نشان می‌دهد که قربانیانی که دستانشان بسته بوده، علتش چیست. همچنانکه برخی را با گلوله مستقیم کشته‌اند.

دوم) روشن شد که ارتش سوریه در این منطقه حاضر نبوده است و هیچ گلوله‌ای از طرف ارتش در منطقه الخالدیه شلیک نشده است.

سوم) روشن شد که خمپاره‌هایی که در منطقه الخالدیه اصابت کرده است، منبع آن «جنینه العلونی» در محله الخالدیه است که عناصر مسلح گردان الفاروق شلیک کرده‌اند تا وانمود کنند ارتش سوریه مرتکب این کار شده است تا کار برای تبلیغ رسانه‌ای فراهم شود.

چهارم) 30 نفر از قربانیان نظامیانی هستند که روز و شب گذشته ربوده شدند. 150 نفر نیز از غیرنظامیانی بودند که گروهک‌های مسلح در چند زمان مختلف آنان را ربودند. همه اینها در یک ساختمان گرد آورده شده بودند که شبیه یک زندان مرکزی شده و کنترل آن در دست افراد مسلح بود.

پنجم) به نظر می‌رسد از طرف دستگاه امنیتی تلاشی برای آزادی این افراد صورت گرفته است. برای همین افراد مسلح اقدام به تخریب ساختمان کردند. البته اطلاعات به دست آمده درباره عملیاتی برای آزاد کردن این افراد تایید نشده است.

ششم) جسد برخی قربانیان متعلق به عناصر «ایست بازرسی خیابان القاهره» است که شب گذشته مورد حمله افراد مسلح قرار گرفتند و تعدادی از کشته‌ها نیز متعلق به گردان الفاروق است که در درگیری در ایست بازرسی کشته شدند.

 

در همین خصوص خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد که مقامات دمشق قاطعانه شایعات برخی رسانه‌ها درباره اقدام ارتش به گلوله‌باران برخی محلات شهر حمص را رد کردند. خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از یک مقام رسمی که نام وی را اعلام نکرد، خبر داد که آنچه رسانه‌ها درباره گلوله‌باران شهر حمص منتشر کرده‌اند، در چارچوب تشدید تنش از جانب گروهک‌های مسلح و شورای استانبول (شورای مخالفان سوریه) است که برای بهره‌برداری در شورای امنیت علیه سوریه مطرح می‌شود.

این مقام سوری تاکید کرد که اجسادی که نشان داده شده است، اجساد شهروندانی است که گروهک‌های مسلح آنان را ربوده و کشته‌اند و تصاویر آنان را به عنوان قربانیان ارتش منتشر می‌کنند.

هفته گذشته نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب و حمد بن جاسم نخست وزیر-وزیر خارجه قطر به شورای امنیت رفتند تا خواستار دخالت این شورا در امور سوریه شوند.

 

الحقیقه در پایان تاکید کرد: اطلاعات رسیده نشان می‌دهد که اوضاع کلی شهر حمص آرام است و فقط هر از گاهی صدای گلوله‌های مشقی شنیده می‌شود.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول