اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 72 ساعت گذشته

بارش نزولات آسمانی قلب کویرنشینان را شاد کرد

خبرگزاری فارس: طی 72 ساعت گذشته بارش شدید باران قلب کویرنشینان به ویژه مردم محروم شهرستان نهبندان را در استان خراسا‌ن‌جنوبی شاد کرد.

بارش نزولات آسمانی قلب کویرنشینان را شاد کرد

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند میزان بارندگی چند روز اخیر در سطح استان را تشریح کرد.

فاطمه زارعی با اشاره به میزان بارندگی‌ها طی 72 ساعت گذشته در سطح استان گفت: میزان بارش باران در فردوس 5.7 میلی‌متر، قاینات 8.9 میلی‌متر، بیرجند 16 میلی‌متر، نهبندان 20.8 میلی‌متر، سرایان 19.3 میلی‌متر، بشرویه 3.7 میلی‌متر، سربیشه 29.4 میلی‌متر و درمیان 15 میلی‌متر بوده است.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی در شهرستان سربیشه از مابقی شهرستان‌های استان بیشتر بوده است، تصریح کرد: میزان بارندگی در حاجی‌آباد نیز 18.4 میلی‌متر، محمدیه 24 میلی‌متر و فتح‌آباد 42.5 میلی‌متر بوده است.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی از کاهش محسوس دما طی 48 ساعت آینده در سطح استان خبر داد و گفت: در حال حاضر سامانه بارشی از مرزهای شرقی استان رد شده اما کاهش محسوس دما را طی روزهای آتی شاهد هستیم.

زارعی میانگین بارش باران از ابتدای سال زراعی را در سطح استان 31 میلی‌متر عنوان کرد و ادامه داد: میانگین بارش باران طی 72 ساعت گذشته 11 میلی‌متر در سطح استان بوده است.

وی بارش باران در روزهای اخیر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اما هنوز 43 درصد نسبت به نرمال عقب هستیم.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی با اشاره به بارش باران از ابتدای سال زراعی جاری در سطح استان یادآور شد: این میزان در شهرستان فردوس 45.5 میلی‌متر، در بیرجند 39.1 میلی‌متر، در قاینات 47.5 میلی‌متر، در نهبندان 52.8 میلی‌متر، در بشرویه 40.6 میلی‌متر، در سرایان 57.2 میلی‌متر، در درمیان 35.9 میلی‌متر و در سربیشه 57.8 میلی‌متر بوده است.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول