اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد

آغاز دوره MBA مدیریت بیمارستانی از هفته آینده

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: هفته آینده دوره MBA مدیریت بیمارستانی بر اساس مجوز شورای گسترش آموزش پزشکی آغاز به کار می‌کند و از مهر سال آینده نیز دانشجوی رزیدنت طب سالمندی پذیرش می‌کنیم.

آغاز دوره MBA مدیریت بیمارستانی از هفته آینده
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، محمدباقر لاریجانی در سیزدهمین جشنواره ابن سینا و هفتاد و هفتمین سال تأسیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران که در تالار ابن سینای این دانشکده برگزار شد در خصوص پیشرفت‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: این دانشگاه 14 دانشکده، 26 بیمارستان، 95 مرکز تحقیقاتی، 2 هزار و 103 عضو هیئت علمی،  19 هزار و 408 دانشجو و 172 برنامه آموزش تحصیلات تکمیلی دارد.

افزایش 2 هزار عضو هیئت علمی طی دو سال آینده

وی افزود: در دو سال آینده ۲ هزار هیئت علمی جدید را به دانشگاه اضافه می‌کنیم و مجوز جذب 500 هیئت علمی را برای سال جاری گرفته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه در سال تحصیلی 89- 90 ، 14 رشته جدید تحصیلات تکمیلی را ایجاد کرده‌ایم، گفت: طی 5 سال آینده 18 رشته تخصصی دکترا و 25 رشته فلوشیپ را ایجاد خواهیم کرد.

لاریجانی با اشاره به تحصیل 60 دانشجو در مقطع دکترای تخصصی در رشته‌های طب سنتی و داروسازی سنتی در دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: شعبه بین‌الملل دانشگاه نیز بیش از  700 دانشجو را در مقاطع دکترای حرفه‌ای پذیرش کرده است و تلاش می‌کنیم تا با دانشگاه‌های خارجی برای پذیرش دانشجو قرارداد ببندیم به گونه‌ای که 5 هزار دانشجوی خارجی درخواست تحصیل در دانشگاه بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران را داده‌اند.

وی ادامه داد: بیش از 100برنامه توسعه آموزش در سطح دانشگاه علوم پزشکی تهران داریم؛ هم اکنون امید به زندگی در میان مردم کشور افزایش یافته است که باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم بنابراین رشته طب سالمندان را ایجاد کرده‌ایم و از طریق مجوز وزارت بهداشت اجازه جذب دانشجوی رزیدنتی طب سالمندان را از مهر آینده کسب کردیم.

لاریجانی با اشاره به آغاز شدن دوره MBA بیمارستانی از هفته آینده گفت: مجوز این دوره را از شورای گسترش آموزش پزشکی گرفته‌ایم و برای تمام رؤسای بیمارستان‌ها آن را راه‌اندازی خواهیم کرد که این دوره به صورت مجاز به آنها ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه گفت: انتشار 46 مجله، 9 مجله در ICI، انتشار 9 مجله در مدلاین، 3500 مقاله در سال و حمایت از 2 هزار طرح پژوهشی در طول سال از جمله مهمترین فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

لاریجانی با اشاره به اینکه 29 درصد از کل مقالات پزشکی کشور در ICI مربوط به دانشگاه علوم پزشکی تهران است، عنوان کرد: این دانشگاه در رتبه‌بندی بین‌المللی رتبه  710 را کسب کرده است.

وی با اشاره به احراز رتبه نخست فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌های کشور در سال 89 توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در سال 89 دانشگاه علوم پزشکی تهران با امتیاز 69 هزار رتبه نخست را در ارزشیابی فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها کسب کرد.

لاریجانی در خصوص مراکز رشد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: این دانشگاه 3 مرکز رشد فرآورده‌های دارویی، تجهیزات پزشکی و فناوری اطلاعات را دارد که فردا طی برنامه‌ای از  4 داروی جدید تولید شده در مراکز رشد رونمایی می‌شود. همچنین این مراکز تولید داروهای مهمی همچون فاکتور 8 را در دستور کار خود دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول