اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

اخوان المسلمون مردم مصر را به مشارکت در حفظ امنیت دعوت کرد

خبرگزاری فارس: جماعت اخوان المسلمون مصر مردم این کشور را به آنچه که آن را "مشارکت مردمی" نامیده بود،‌ برای حفظ امنیت عمومی مصر دعوت و از عملکرد نیروی پلیس و امنیتی به شدت انتقاد کرد. این جماعت خواستار پاک‌سازی وزارت داخلی مصر از بازماندگان رژیم سابق شد.

اخوان المسلمون مردم مصر را به مشارکت در حفظ امنیت دعوت کرد
به گزارش فارس به نقل از الجزیره، "محمد بدیع"، رهبر جماعت اخوان المسلمون مصر به دنبال وقوع حوادث خونین چهارشنبه شب ورزشگاه پورت سعید مردم مصر را به "مشارکت مردمی" در حفظ امنیت عمومی مصر دعوت کرد.

رهبر جماعت اخوان المسلمون مصر با انتقاد از عملکرد نیروهای امنیتی و پلیس این کشور در حوادث اخیر مصر خواستار پاکسازی وزارت داخلی از بقایای رژیم سابق شد.

محمد بدیع در سخنانی که جماعت اخوان المسلمون آن را پیام جماعت به مردم مصر عنوان کرده بود، با اشاره به اینکه اوضاع در مصر به مرز غیرقابل تحمل رسیده است، تاکید کرد که نمی‌توان از حوادث پورت سعید به آسانی گذشت و در ادامه به حوادث ماسپیرو و خیابان محمد محمود و حوادث نخست‌وزیری اشاره کرد که شورای عالی نظامی از آنها بی‌تفاوت گذشت.

محمد بدیع در ادامه تاکید کرد: آنچه خواست ماست،‌ تعیین و دستگیری عاملان جنایت پورت سعید و محاکمه و مجازات هرچه سریع‌تر آنها شد.

رهبر جماعت اخوان المسلمون در پیام خود نیروهای پلیس را به دلیل سهل‌انگاری و کوتاهی در انجام وظایف عامل اصلی بروز این حادثه خونین برشمرد و تاکید کرد،‌ حال که وزارت داخلی در توان برقراری امنیت ندارد، مردم باید خود امنیت را در کشور برقرار کنند.

وی با تاکید بر اینکه دست‌ها بازماندگان رژیم سابق در حوادث پورت سعید به خوبی قابل ملاحظه است، خواهان محاکمه هرچه سریع‌تر سران رژیم سابق و در راس آنها حسنی مبارک، رئیس جمهور مخلوع مصر و همدستانش و انتقال مبارک از بیمارستان مرکز العالمی به زندان طره و رفتار با وی بسان زندانیان عادی شد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول