اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

شورای نظامی مصر طرف‌های داخلی و خارجی را به ایجاد آشوب متهم کرد

خبرگزاری فارس: شورای عالی نظامی حاکم در مصر طرف‌های داخلی و خارجی را به توطئه برای ایجاد فتنه وآشوب در این کشور با سوء استفاده از حوادث خشونت‌‌بار چهارشنبه گذشته پورت سعید متهم کرد.

شورای نظامی مصر طرف‌های داخلی و خارجی را به ایجاد آشوب متهم کرد
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الفجر، شورای عالی نظامی مصر در واکنش به حواث اخیر جاری در این کشور با صدور بیانیه‌ای با اشاره به اینکه مصر مرحله بسیار دشوار و حساسی را پشت سر می‌گذارد که مهم‌ترین و خطرناک‌ترین مرحله بشمار می‌آید، از مردم این کشور خواست با حفظ وحدت و یکپارچگی خود و همچنین همکاری با یکدیگر با توطئه‌های داخلی وخارجی برای ایجاد آشوب مقابله کنند.

شورای عالی نظامی مصر در این بیانیه تظاهرات و تحصن مسالمت‌آمیز را حق همه گروه‌های مردمی این کشور دانست و اعلام کرد: تمام نهادهای دولتی باید به خواسته‌های مشروع مردم گوش فرادهند.

در این بیانیه آمده است: برخی در تلاش برای شایعه پراکنی و تهدید اموال عمومی و موسسات دولتی هستند، به همین دلیل باید هوشیار بود و از تمام نیروهای سیاسی و ملی خواسته می‌شود، به مسوولیت خود برای جلوگیری از بروز و گسترش آشوب و برقراری مجدد ثبات و امنیت در سراسر کشور عمل کنند.

بیانیه شورای عالی نظامی مصر در حالی منتشر شد که شب گذشته در جریان درگیری نیروهای امنیتی با هزاران تظاهرات‌کننده مصری اطراف مقر وزارت داخلی این کشور در قاهره سه نفر کشته و صدها نفر مجروح شدند.

ورزشگاه پورت سعید چهارشنبه پیش در پایان مسابقه فوتبال دو تیم الاهلی و المصری شاهد درگیری‌های خونینی بود که 74 کشته و 1703 مجروح برجا گذاشت و خشم مردم این کشور را به دنبال داشت.

مردم مصر بقایای حزب ملی رژیم سابق را در حوادث خونین چهارشنبه دخیل می‌دانند و برخی نیز ارتش را به دست داشتن در این خشونت‌ها متهم کرده‌اند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول