اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

استاندار تهران:

بودجه عمرانی استان تهران ۲۵۰ میلیارد تومان است

خبرگزاری فارس: استاندار تهران گفت: در سال جاری هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در بهداشت و درمان استان تهران هزینه شده در صورتی که بودجه عمرانی استان قریب به ۲۵۰ میلیارد تومان است.

بودجه عمرانی استان تهران ۲۵۰ میلیارد تومان است
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس مرتضی تمدن امروز در حاشیه افتتاح پروژه‌های بهداشتی درمان بیمارستان فیروز‌‌آبادی شهرری اظهار داشت: بنده سومین بار است که از این بیمارستان بازدید می‌کنم چرا که این بیمارستان، بیمارستان مهمی در استان است.

وی ادامه داد: چند اقدام بزرگ باید برای این بیمارستان انجام داد با پایه‌گذاری این بیمارستان و با همکاری خیرین و کمک‌هایی که بهداشت و درمان  و دولت انجام داده نشان می‌دهد بیمارستان فیروز‌‌‌آبادی در استان تهران اهمیت ویژه‌ای دارد و با تجهیزشدن می‌تواند دیگر استان‌ها را نیز پوشش دهد.

تمدن بیان داشت:‌ رئیس جمهور دستور دادند در کنار بیمارستان فیروز‌آبادی بیمارستان جدید دیگری ساخته شود و باید در ساخت آن سرعت دهیم.

استاندار تهران افزود:‌با بودجه‌هایی که دولت اختصاص می‌دهد ممکن است چند سالی ساخت این بیمارستان جدید طول بکشد لذا بایدخیرین در این زمینه کمک کنند.

وی یادآور شد: امسال برای بیمارستان جدید فیرو‌ز‌آبادی نزدیک به سه میلیارد تومان اختصاص دادیم که امید است در سال ۹۱ این رقم افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بیمارستان جدید فیروز‌آبادی در کنار بیمارستان قدیم که در سال ۱۳۰۴ ساخته شده است پایه‌گذاری می‌شود گفت: بخش تصویربرداری بیمارستان فیروز‌آبادی در صورتی که به بهره‌برداری برسد از پروژه‌هایی است که می تواند به تمام استان تهران سرویس دهد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد:‌امروز توافق کردیم خیرین،‌ دانشگاه علوم پزشکی تهران و استانداری تهران مشارکت کنند و بخش تصویربرداری این بیمارستان را تا سال آینده تکمیل و تجهیز شود.

وی بیان داشت: بیمارستان قدیم فیروز‌آبادی قابل استفاده است و بخش‌های آن باید مقاوم و بازسازی شود. بخش جدید اورژانس امروز به بهره‌برداری می‌رسد. 

تمدن در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تصادفی‌های که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند باید سریعاً به وضعیت آنها رسیدگی شود و هزینه‌ای از آنها دریافت نشود، گفت:‌ تاکید جدی ما همیشه در جلسات شورای بهداشت همین است. بیمار اورژانسی بلافاصله و بدون هیچ محدودیتی باید پذیرش شود. 

استاندار تهران با بیان اینکه چنین مشکلی در بیمارستان‌ها وجود دارد، گفت:‌ از زمانی که این موضوع ابلاغ شده کمتر دیده‌ایم که بیمار اورژانسی وارد بیمارستان شود و به وضعیت وی سریعا رسیدگی نشود.

وی افزود: باید این موضوع را بررسی کرد چرا که برخی اوقات به بیماران اورژانسی توجه کافی نمی‌شود ولی باید به این موضوع نیز توجه داشت که روزانه هزار نفر در بیمارستان‌ها پذیرش می‌شوند که از این تعداد چند نفر هم ناراضی هستند.

تمدن یادآور شد: در سال جاری هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در بهداشت و درمان استان تهران هزینه شده در صورتی که بودجه عمرانی استان قریب به ۲۵۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه انتظار بیشتری از خیرین استان تهران داریم گفت:‌خیرین استان یک سر و گردن بالاتر از دیگر استان‌ها هستند.

تمدن بیان داشت: آموزش و پرورش، بهداشت و امنیت به وظیفه حاکمیتی و دیگر مسائل را می‌توان به بخش خصوصی واگذار کرد.

درادامه این مراسم امیرحسین باقرنژاد فرماندار شهرری اظهار داشت:‌ ۳۲ پروژه در شهرستان ری به مناسبت دهه فجر افتتاح می‌شود که نخستین پروژه این شهرستان افتتاح بخش‌های درمانی و بهداشتی بیمارستان فیروز‌آبادی بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول