اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

اورژانس بیمارستان فیروز‌آبادی افتتاح شد

خبرگزاری فارس: اورژانس بیمارستان فیروز‌آبادی شهرری صبح امروز افتتاح شد.

اورژانس بیمارستان فیروز‌آبادی افتتاح شد
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس؛ اورژانس تحت نظر بیمارستان فیروز‌آبادی شهرری صبح امروز با حضور مرتضی تمدن و حسن ابوالقاسمی و مسئولان فرمانداری شهرری افتتاح شد.

در این مراسم محمد‌رضا چیذری، رئیس بیمارستان فیروز‌آبادی با اشاره به اختصاص ۲۵۰ میلیون تومان هزینه برای راه‌اندازی اورژانس تحت نظر بیمارستان فیروزآبادی گفت: این اورژانس با مساحت 750 متر و دارای 10 تخت به مردم و مراجعه‌کنندگان اورژانسی به این بیمارستان ارائه خدمات می‌دهد.

وی با بیان اینکه در مجموع اورژانس بیمارستان فیروز‌آبادی دارای ۳۹ تخت است که به مراجعه‌کنندگان اورژانسی جنوب شهر تهران و به دیگر نواحی ارائه خدمات می‌دهد افزود: در سال 85 با حضور رئیس‌جمهور کلنگ بیمارستان جایگزین قدیمی بیمارستان فیروز‌آبادی که قدمتی 75 ساله دارد به عنوان پروژه ملی کلنگ آن زده شد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 28 درصد بیمارستان جایگزین و جدید رشد فیزیکی داشته است و برآورد می‌شود با اعتباراتی که به این بیمارستان تعلق می‌گیرد بیمارستان جدید ساخت آن 10 سال طول بکشد و در این زمینه درخواست می‌کنیم تا حداقل سالانه بیش از ۳ میلیارد تومان به این بیمارستان اختصاص داده شود تا در نهایت این بیمارستان جایگزین که در حدود 32میلیارد تومان هزینه ساخت آن خواهد بود هر چه زودتر به اتمام برسد.

در ادامه این مراسم افتتاح اورژانس بیمارستان فیروز‌آبادی، حسن‌ ابوالقاسمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز با یادآوری خدمات ارزنده مرحوم فیروز‌آبادی گفت: ما نیروهای بسیاری ماهری در کشور تربیت کرده‌ایم و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز از نظر پوشش جمعیتی بزرگترین دانشگاه کشور به حساب می‌آید. که مراکز درمانی متعددی دارد که باید با اصلاح فضای فیزیکی مناسب بتوانیم به مردم بیشتر به مردم ارائه خدمات دهیم.

ابوالقاسمی بیان داشت: در مجموع با اراده ملی خدمات و بازسازی بیمارستان‌های قدیمی در حال انجام است و امیدواریم شهرداری‌ها نیز در این زمینه به بیمارستان‌ها در زمینه‌های عمرانی بیشتر کمک کنند.

 23 بیمارستان در پروژه بازسازی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه بر اساس ماده 215 اعتبارات برای بازسازی ۹ بیمارستان صورت پذیرفته است گفت: امیدواریم با اعتبارات خوبی که برای سال آینده منظور می‌شودبرای ۲۳ بیمارستان پروژه بازسازی آن آغاز شود.

وی همچنین به جایگزینی بیمارستان فیروز‌آبادی که در سال جاری ۳ میلیارد هزینه برای آن اختصاص یافت گفت: امیدواریم سال آینده نیز با اعتبارات بیشتر روند ساخت این بیمارستان سرعت بیشتری پیدا کند.

ابوالقاسمی خاطر نشان کرد: بیمارستان فیروز‌آبادی به دلیل همجواری با حرم حضرت عبدالعظیم و مراجعه بسیار بیماران و مراجعه کنندگان باید خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

وی گفت: بازسازی بافت‌های فرسوده بیمارستان فیروز‌آبادی نیز در حال انجام است و در روند برنامه‌های جدید افتتاح اورژانس و در نهایت ICU بیمارستان یافت‌آباد امروز با حضور مسئولان از جمله استاندار تهران صورت می‌پذیرد.

ابوالقاسمی بیان داشت: فاز‌های باقیمانده بیمارستان نیز توسط خیرین و مجموعه همکاری‌های دولت و دانشگاه که از گذشته نیز این روند انجام می‌گشت ادامه خواهد یافت تا بتوانیم هر چه بیشتر از نیروهای انسانی نیز بهره‌مند شویم.

وی به نیاز بیمارستان‌ها به کمک شهرداری‌ها نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها حتی‌المقدور در زمینه برخی موارد برای بازسازی و توسعه بیمارستان‌ها کمک بیشتری به بیمارستان‌ها در حوزه بهداشت و درمان داشته‌اند همان طور که از سابق نیز این روند همکاری‌ها وجود داشته است.

وی تصریح کرد: پروژه‌های زیادی داریم که هزینه‌های مرتبط بیمارستانی با شهرداری دارند و در این زمینه باید شهرداری‌ها به ما بیشتر کمک کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان داشت: برای اطلاع رسانی بیشتر به مردم باید هر چه بیشتر دستاوردهای متخصصان کشورمان از جمله عمل‌های جراحی که در بیمارستان‌های کشور از جمله بیمارستان هفت‌تیر صورت می‌پذیرد و در دنیا بی‌نظیر است اطلاع‌رسانی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول