اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

بیماران خارجی ساماندهی می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: بیماران خارجی که فقط برای درمان به استان آذربایجان‌شرقی وارد می‌شوند و در اصطلاح به توریسم درمانی مشهور هستند ساماندهی می‌شوند.

بیماران خارجی ساماندهی می‌شوند

باب‌الله قاسمی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز افزود: در حال حاضر توریسم درمانی به صورت پراکنده در استان آذربایجان‌شرقی انجام می‌گیرد ولی در حال بررسی برای ساماندهی ارائه خدمات به بیماران خارجی هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیمارستان‌های تبریز به بیماران کشورهای جمهوری آذربایجان، ارمنستان، نخجوان، عراق، ترکیه و چند کشور مجاور دیگر ارائه خدمات می‌کنند.

وی، هدف از ساماندهی این بیماران را ارائه خدمات درمانی استاندارد و نظارت بر نحوه ارائه خدمات صحیح و نیز رعایت تعرفه مصوب همچنین کوتاه کردن دست دلالان عنوان کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی در اجرای این طرح با استانداری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همکاری می‌کند.

قاسمی خاطرنشان کرد: معاون درمان و دارو دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تبریز در این رابطه گفت: تاریخچه توریسم درمانی با تاریخچه پزشکی عجین است، این مبحث از دهه 1980 با عنوان صنعت توریسم درمانی در دنیا مطرح شده و در ایران نیز بعد از جنگ تحمیلی بر سر زبانه‌ها افتاده است.

وی گفت: پیش از آن نیز خدمات توریسم درمانی در ایران انجام می‌گرفت، از ایران باستان تاکنون به خصوص ایران بعد از اسلام، کشور ما قطب علمی منطقه بود که از چین تا اروپا ایران در پزشکی حرف اول را می‌زد.

قاسمی یادآور شد: نخستین بار در سال 82 توریسم درمانی از سوی وزارت بهداشت مورد توجه قرار گرفت که بیشتر رنگ و بوی اشتغالزایی برای دانش‌آموختگان پزشکی داشت اما کم‌کم از سال83 و بعد از ادغام سازمان میراث فرهنگی و سازمان‌ ایرانگردی و جهانگردی، توریسم درمانی به صورت مستقل در ایران مطرح و مورد توجه بیشتری قرار گرفت.

معاون درمان و دارو دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تبریز در این رابطه گفت: از لحاظ پزشکی جزو کشورهای پیشرو هستیم و حتی در برخی ابعاد در کل دنیا خدمات درمانی ارائه شده توسط متخصصان ایرانی بعضاً بی‌نظیر است.

قاسمی با بیان اینکه گردشگران سلامت استان از کشورهای عراق، ترکیه، گرجستان، نخجوان، ارمنستان، آذربایجان، تاجیکستان، ترکمنستان هستند، اذعان داشت: این گردشگران بیشتر با هدف درمان بیماری‌هایی چون بیماری‌های چشم، موارد جراحی قلب، نازایی، ارتوپدی، اطفال، بیماری‌های سرطان (اونکولوژی) و ... به منطقه سفر می‌کنند.

قاسمی از جمله عمده دلایل انتخاب این منطقه برای درمان توسط بیماران خارجی را سطح خدمات تخصصی بالا، قیمت مناسب، مسئله زبان و پذیرش مردم عنوان کرد و افزود: مردم آذربایجان غریب‌دوست و مهمان‌نوازند و در عین حال در دین ما همچنین در فرهنگ ایرانی در درمان بیمار هیچ فرقی بین پیر و جوان،بزرگ و کوچک، ملیت و ... وجود ندارد.

آغاز به کار بیمارستان بین‌المللی تبریز از سال 91

وی در ادامه در مورد بیمارستان بین‌المللی تبریز نیز توضیحاتی داد و گفت: بیمارستان بین ا‌لمللی تبریز توسط بخش خصوصی در تبریز در حال احداث است.

قاسمی ادامه داد: این بیمارستان دارای 400 تختخواب خواهد بود که امیدواریم تا پایان سال 91 بتوانیم مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه یادآور شد: این بیمارستان یک بیمارستان جنرال خواهد بود که در تمام زمینه‌ها به بیماران و مراجعه‌کنندگان ارائه خدمات خواهد کرد.

وی افزود: بیماران خارجی نیز می‌توانند از خدمات این بیمارستان بهره ببرند.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر استان آذربایجان‌شرقی در شاخه پزشکی گفت: در چند سال گذشته پیشرفت‌های چشمگیری در استان آذربایجان‌شرقی رخ داده است که امروز شاهد این پیشرفت هستیم.

قاسمی ادامه داد: استان آذربایجان‌شرقی در حال حاضر در چشم پزشکی، جراحی قلب، خدمات فوق تخصصی نوزادان، نازایی، درمان سل مقاوم به درمان، ارتوپدی، پیوند کبد، روانپزشکی، روماتولوژی، ریه، خون، جراحی قفسه سینه و... قطب شمالغرب کشور و آسیای مرکزی است.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول