اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

وزیر بهداشت

بیش از 4 هزار تخت بیمارستانی تا پایان سال 90 بهره برداری می‌شود

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت با اشاره به طراحی 72 هزار تخت بیمارستانی و ساخت 35 هزار از این تخت‌ها در کشور گفت: 4 هزار و 400تخت بیمارستانی تا پایان سال 90 مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

بیش از 4 هزار تخت بیمارستانی تا پایان سال 90 بهره برداری می‌شود
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس؛ مرضیه وحید دستجردی در مراسم افتتاحیه فعالیت تیم واکنش سریع نیروهای تخصصی بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران (توسن) و همچنین رونمایی از تخت‌های ICU‌های بیمارستان امام خمینی (ره) اظهار داشت: با توجه به خدمات جامعه‌پزشکی و گروه‌های مختلف و تمام کسانی که در عرصه‌های انقلاب و دفاع مقدس، شهدا، جانباز و ایثارگری‌های بسیاری انجام داده‌اند، وزارت بهداشت نیز در این زمینه بار سنگینی را بر دوش دارد.

وی افزود: بیمارستان امام که با قدوم امام خمینی (ره) مزین شده است تنها بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی تهران و پایتخت به حساب نمی‌آید بلکه نماد درمان کشور است و بیمارستانی را سراغ نداریم که در کشور این تعداد پزشک و یک هزار پرستار و همچنین ۳۰۰ هیئت علمی داشته باشد.

مرضیه دستجردی تصریح کرد: در سفرهایی که به سراسر کشور دارم تمام بیماران سخت و زمین‌گیر از مراکزی که توان درمانی ندارند به مجتمع درمانی امام خمینی (ره) ارجاع می‌شود و در این زمینه در حدود ۹۰ درصد ارجاعات بیماران در کل کشور به این بیمارستان است.

وزیر بهداشت اظهار داشت: در این زمینه می‌طلبد که یک نگاه و توجه خاصی به این بیمارستان شود و در این راستا نیز وزارت بهداشت حسن امامی رضوی که معاون درمان وزاتخانه نیز است را به عنوان سرپرست این بیمارستان برگزیده است.

مرضیه دستجردی با اشاره به فعالیت تیم واکنش سریع نیروهای تخصصی(توسن) گفت: در زمینه تخت‌های ICU که باید تا پایان سال ۹۰ بالغ بر یک هزار تخت مجهز شوند نیز امروز با افتتاح برنامه گسترش تخت‌های ICU کشوری ۴۰۰ تخت ICU به تخت‌های ویژه براساس استانداردهای لازم اضافه می‌شود.

وزیر بهداشت با اشاره به تجربیات برخی معاونان و مسئولان وزارت بهداشت از جمله معاون درمان این وزارتخانه در زمینه امداد و درمان دفاع مقدس گفت: بر دوش ما امروز مسئولیت بزرگی که همان تلاش برای ارتقاء سلامت آحاد جامعه است وجود دارد زیرا این مردم با علی رغم تمامی دشمنی‌های خون‌خوارانه استوار در میدان ایستاده و از انقلاب دفاع می‌کنند و ما نیز باید پاسدار خون شهدا باشیم.

وی همچنین در ادامه به خاطراتی از شهیده عزت‌الملوک کاووسی دانشجوی پزشکی که در روز ۲۲ بهمن سال۵۷ شهید شد، افزود: این شهیده همیشه عنوان می‌کرد که براساس فرمایشات امام (ره)باید برای مردم گام‌های اساسی برداشته شود.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به بازدید‌های رئیس اورژانس کشور از یکی از اورژانس‌های بیمارستانی تهران تصریح کرد: ما باید اورژانس‌های بیمارستانی را ساماندهی کنیم زیرا وقتی بیمار به بیمارستان مراجعه می‌کند دیگر هیچ دغدغه‌ای نباید داشته باشد، به هر حال افزایش یک هزار تخت در این زمینه کار کمی نیست و ساماندهی اورژانس‌های کشور که بیشترین مشکلات ما نیز در آنجا است کار بزرگی به حساب می‌آید.

مرضیه دستجردی همچنین با اشاره به بهره‌برداری از ۴ هزار و 400 تخت بیمارستانی جدید تا پایان سال ۹۰ افزود: ۷۲ هزار تخت در حال طراحی است که از این بین نیز ۳۵ هزار تخت آن در حال ساخت است.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: امیدواریم با طرح‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی و بسیج جامع پزشکی بتوانیم رضایتمندی مردم را براساس فرمایشات مقام معظم رهبری و حفظ خون شهدا و امام شهدا ارتقاء دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول