اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واکنش گروه‌ها، تشکل‌ها و شخصیت‌های سیاسی مصر به حوادث خونین "پورت سعید"

شورای عالی نظامی مصر مسئول مستقیم کشتار "پورت سعید" است/دولت انتقالی هرچه سریع‌تر منحل شود

خبرگزاری فارس: در واکنش به حوادث خونین اخیر "پورت سعید"که 74 کشته برجای گذاشت، گروه‌ها، تشکل‌ها و شخصیت‌های سیاسی مصری با انتشار بیانیه‌های جداگانه، مسئولیت مستقیم آن را متوجه شورای عالی نظامی مصر دانستند و خواستار انحلال فوری دولت الجنزوری شدند.

شورای عالی نظامی مصر مسئول مستقیم کشتار "پورت سعید" است/دولت انتقالی هرچه سریع‌تر منحل شود
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، حوادث خونین دو شب پیش ورزشگاه پورت سعید که در جریان آن 73 سه نفر از هواداران دو تیم فوتبال مصری کشته و یک‌هزار نفر مجروح شدند، با واکنش بسیار گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی و حزبی و انقلابی و همچنین شخصیت‌های برجسته مصری روبرو شد.

- در این ارتباط  حزب "آزادی و عدالت"، شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمون از شورای عالی نظامی مصر خواست به عنوان مسئول حفظ جان مردم اقدامات لازم برای تامین امنیت جانی و مادی مردم و تاسیسات و انقلابش از توطئه‌های داخلی و خارجی را اتخاذ و با آنها مقابله کند.

آزادی و عدالت حوادث خونین پورت سعید را چیزی جدا و برکنار از حوادث جاری کشور که طی روزهای گذشته شاهد آن بود، مانند سرقت از بانک‌ها و دفاتر پست و ایجاد آشوب و هرج و مرج در مناطق مختلف کشور به ویژه پس از پایان انتخابات مجلس ملت و تشکیل پارلمان منتخب ندانست.

آزادی و عدالت بر وجود دست‌هایی در به تباهی و فنا کشاندن انقلاب مصر و تحریف آن از مسیر واقعی و حقیقی‌اش تاکید کرد

"حزب عدل"خواستار انحلال فوری کابینه انتصابی الجنزوری و برکناری استاندار و رئیس دستگاه امنیت شهر پورت سعید و تشکیل دولت نجات ملی با مشارکت تمام جریان‌های سیاسی در آن شد.

این حزب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که حوادث چند روز اخیری که مصر شاهد آن است را نمی‌توان از حوادث پورت سعید جدا برشمرد و این عدم توانایی شورای عالی نظامی و دولت انتقالی را به اثبات می‌رساند.

حزب عدل در ادامه بیانیه خود خواستار انتقال هرچه سریع‌تر قدرت از شورای عالی نظامی به غیرنظامیان و انحلال فوری دولت الجنزوری شده است.

"محمد بدیع"، رهبر جماعت اخوان المسلمون نیز نسبت به وجود توطئه‌هایی برای نابودی و به آتش کشیدن مصر هشدار داد و حوادث خونین شب گذشته را حاصل تعدی و تجاوزی ناپاکی برشمرد که در پس آن دست‌هایی نهفته است.

محمد بدیع تجاوزات اخیر صورت گرفته علیه اخوان المسلمون و تعدی به اعضای این جماعت و وقوع سرقت‌های مکرر از بانک‌ها و ایجاد هرج و مرج در نقاط مختلف مصر را در چارچوب این توطئه برشمرد.

"حازم ابو اسماعیل"، کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری مصر در واکنش به حوادث شب گذشته پورت سعید از مجلس منتخب ملت خواستار تشکیل دولتی منتخب توسط این مجلس و انحلال دولت الجنزوری شد.

وی تاکید کرد: وقتی این دولت توان کنترل اوضاع و اشراف بر امور را ندارد باید هرچه سریع‌تر از قدرت کناره‌گیری کند و در همین راستا شورای عالی نظامی مصر نیز اقدام به انتقال قدرت به غیرنظامیان کند.

ما بسیاری از نمایندگان مجلس ملت با تاکید بر اینکه حوادث شب گذشته در واقع انقلابی علیه انقلاب مصر بود، عدم حضور نیروهای امنیتی و پلیس برای حفظ امنیت ورزشگاه پورت سعید و تامین امنیت جانی تماشاگران را عمدی می‌دانیم.

همچنین این نمایندگان برکناری وزیر داخلی و مدیر امنیت شهر پورت سعید را از اولویت‌های پارلمان در نسشت آینده خود اعلام کردند.

"السید البدوى"، رئیس حزب الوفد به دنبال حوادث شب گذشته پورت سعید از مجلس منتخب ملت مصر خواست فورا رای اعتماد خود از دولت الجنزوری را باز پس گیرد و شورای عالی نظامی مصر را مسئول مستقیم حوادث خونین شب گذشته پورت سعید اعلام کرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول