اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

شورای امنیت درباره سوریه مقابل روسیه تسلیم شد

خبرگزاری فارس: منابع دیپلماتیک اعلام کردند که اعضای شورای امنیت با شرط تصویب پیش‌نویس قطعنامه‌ای درباره سوریه از خواسته‌های خود کوتاه آمدند و عقب‌نشینی کردند.

شورای امنیت درباره سوریه مقابل روسیه تسلیم شد
به گزارش فارس، فرانسه، آمریکا و انگلیس که از سرسخت‌ترین دشمنان سوریه در شورای امنیت به شمار می‌روند، سرانجام مقابل روسیه و چین کوتاه آمدند و به تصویب پیش‌نویس ملایمی درباره سوریه رضایت دادند.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که اعضای شورای امنیت پیش‌نویس جدیدی را برای قطعنامه درباره سوریه بررسی خواهند کرد.

دیپلمات‌های غربی اعلام کردند که در این پیش‌نویس امتیازاتی به روسیه داده شده است تا در مقابل بر سر آن تفاهم حاصل شود.

روسیه پیش از این یک بار قطعنامه علیه سوریه را وتو کرده بود و باز هم تاکید کرد که هر پیش‌نویسی که در پی توجیه دخالت در سوریه باشد، وتو می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیپلمات‌ها تشریح کردند که این پیش‌نویس از طرح اتحادیه عرب علیه سوریه حمایت می‌کند اما به هیچ یک از جزئیات آن بخصوص انتقال اختبارات بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به معاونش اشاره نمی‌کند.

اتحادیه عرب در طرحی که هفته گذشته علیه سوریه ارائه کرد، از بشار اسد خواست که قدرت را به معاون خود منتقل کند و راه را برای تشکیل دولت وحدت ملی با مخالفان خود هموار کند. طرحی که دمشق آن را نقض حاکمیت ملی خود دانست و بشدت آن را محکوم کرد و مردم این کشور نیز یک روز بعد علیه این دخالت در سراسر سوریه تظاهرات کردند.

فرانسه، آمریکا و انگلیس و متحدان آنان در حالی به این پیش‌نویس ملایم راضی شده‌اند که در چند ماه گذشته با تلاش‌های فراوان از صدور هرگونه قطعنامه‌ای علیه سوریه ناتوان مانده بودند.

نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب نیز بر خلاف نص صریح گزارش ناظران خود که اعلام کرد سوریه به خواسته‌های اتحادیه عمل کرده است، طرح خود را به شورای امنیت برد و خواستار دخالت این شورا در امور داخلی سوریه شد.

وی روز دوشنبه به همراه حمد بن جاسم نخست وزیر و وزیر خارجه قطر راهی آمریکا شد و در نشست شورای امنیت حاضر شد و علیه سوریه سخن گفت.

انتهای پیام/.++

 

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول