اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان ‌شرقی:

تهدید در برابر تهدید استراتژی ایران است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان شرقی از "تهدید در برابر تهدید" به عنوان استراتژی نظام اسلامی ایران یاد کرد و گفت: کسانی که ما را از جنگ می‌ترسانند باید بدانند که این خط مشی رهبری است و باید توجه کنند که ملت ایران به چه منبع لایزال الهی متصل هستند.

تهدید در برابر تهدید استراتژی ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در آیین تجدید بیعت مدیران و مسئولان استان با آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در بیت نماینده ولی فقیه در استان، اظهار کرد: در زمان وقوع انقلاب اسلامی، تئوری‌ها و مکاتب مختلف مادی اعم از مارکسیستی و لیبرالی رواج روزافزونی در جهان داشت، اما ملت بصیر ایران اسلام و معنویت را انتخاب کرد.

وی افزود: برهمین اساس ملت ایران اسلامی طی 33 سال گذشته به خاطر اسلام و قرآن و آرمان های انقلاب و امام (ره) بسیاری از مشکلات و سختی‌های دوران را تحمل و برای تحقق اهداف معنوی خود در برابر انواع و اقسام تهدیدات و فشارها ایستادگی کرده‌اند.

بیگی، هشت سال دفاع مقدس را نمونه بارزی از تهدیدات و فشارهای نظامی و سیاسی دشمنان برشمرد که ملت ایران به رهبری امام راحل برای از دست ندادن انقلاب گرانقدر خود، با نثار خون جوانانش ایستادگی و اجازه نداد ذره‌ای از خاک کشور به دست اجانب بیفتد.

وی، انقلاب اسلامی را طلوع آفتاب اسلام در سرزمین ایران توصیف کرد که به ملت حیاتی دوباره در فضایی آکنده از مهر و محبت اعطا کرد.

نماینده عالی دولت در آذربایجان ‌شرقی، 12 بهمن ماه هر سال را تداعی کننده تولد مجدد ملت و اسلام در سال 1357 عنوان و اظهار کرد: در این روز بزرگ ملت ایران به جای ایده‌های امپریالیستی و کمونیستی، تفکر ناب اسلامی یعنی اداره امور کشور به دست ولایت فقیه را برگزید و با شعار الله اکبر و باورهای دینی مقابل رژیم ستم شاهی ایستاد و بر دشمنان فائق آمد.

وی ادامه داد: امام خمینی این پایه‌گذاری را بر مبنای اصل ولایت فقیه که مترقی‌ترین اصل در قانون اساسی است قرار دادند و با گذشت زمان این اصل خود را با تامین سعادت مردم به منصه ظهور رساند.

بیگی با بیان اینکه ملت ایران با توسل به اصل ولایت فقیه ره صد ساله را یک شبه طی کردند، گفت: دفاع مقدس بهترین مصداق بهره‌گیری از اصل ولایت فقیه است چرا که در آن زمان، نه تنها صدام بلکه تمام دنیا در برابر ایران ایستاده بودند.

وی با تاکید بر اینکه در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران، ولایت فقیه آزمون کارآمدی خود را در شرایط سخت آشکار کرده است، گفت: انقلاب اسلامی نه با شعار تامین نان، مسکن، و نه برای تعریف‌ها و تعابیری که مکاتب دیگر داشتند به وقوع پیوسته است، بلکه ملت ایران سعادت خود را در پرتو اهل بیت جستجو می کردند که با توسل به ولایت فقیه این مهم محقق شده است.

بیگی با بیان اینکه هر فراز از تاریخ انقلاب اسلامی نشان از ظرفیت‌های اسلام و باورهای دینی مردم ایران دارد،‌گفت: با وجود جنگ تحمیلی و همه توطئه‌های دشمنان و اکنون پس از 33 سال، ایران از همه این فتنه‌ها سربلند بیرون آمده است.

وی ادامه داد: اکنون با گذشت 33 سال از انقلاب اسلامی، نه تنها ایران در صحنه بین‌الملل منزوی و ساقط نشده است، بلکه با عزت و سربلندی برای ملت‌های جهان امید‌آفرینی می‌کند.

استاندار آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه امروز نظام سلطه به سرکردگی آمریکا پایگاه‌های خود را در منطقه از دست داده است، گفت: از دست دادن پایگاه مصر برای اسرائیل یک شکست محسوب می‌شود.

وی با اشاره به سرنگونی فراعنه یکی پس از دیگری بعد از 33 سال از انقلاب اسلامی گفت: از بین رفتن فراعنه نویدی است که در قرآن و احادیث و بیانات امام خمینی و مقام معظم رهبری بارها مورد تاکید قرار گرفته است.

بیگی با تاکید بر اینکه درس گرفتن سایر ملت‌ها از ایران و انقلاب اسلامی در برهه کنونی امری مسلم و بدیهی است، گفت: امروز کارنامه درخشان ایران که ملهم از قانون اساسی و درایت و بیانات رهبری است، پیش روی همه ملت‌هاست و ملت‌ها تحولات و پیشرفت‌های ایران را لمس می‌کنند.

وی با بیان اینکه ضربه شصت ایران در موضوعات مختلف جهان را متحیر کرده است، عنوان کرد: نظام سلطه در رویارویی با کارآمدی ایران، همه راه‌های پیش روی خود را امتحان کرد و در نهایت با ترور دانشمندان ایرانی به رذیلانه‌ترین ترفند متوسل شدند.

وی با اشاره به اقدام نمادین 300 دانشجوی دانشگاه امیر کبیر در تغییر رشته تحصیلی خود به رشته انرژی هسته‌ای گفت: این حرکت بر گرفته از تفکر عاشورایی است و این جوانان به دنیا ثابت کردند که نخواهند گذاشت جای شهیدان خالی شود.

بیگی از "تهدید در برابر تهدید" به عنوان استراتژی نظام اسلامی ایران یاد کرد و افزود: کسانی که ما را از جنگ می‌ترسانند باید بدانند که این خط مشی رهبری است و باید توجه کنند که ملت ایران به چه منبع لایزال الهی متصل هستند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروز تکلیف بزرگی بر عهده  تک‌تک ایرانیان در قبال حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی قرار دارد، گفت: خوشبختانه شاهد ارتقای شاخصه‌های رشد در کشور به ویژه استان بعد از انقلاب اسلامی هستیم و این به همت همه مردم محقق شده است.

انتهای پیام/ج30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول