اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس‌ارشد مسائل سیاسی:

شناخت جریان‏های سیاسی سبب بصیرت‏افزایی می‎شود

خبرگزاری فارس: کارشناس‌ارشد مسائل سیاسی گفت: مهم‏ترین موضوع مؤثر در افزایش بصیرت در نسل امروز، مروری بر جریانات فکری و سیاسی تاریخ معاصر و مقایسه آنها با جریان‏ها و گفتمان‏های اصیل است.

شناخت جریان‏های سیاسی سبب بصیرت‏افزایی می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، ابوتراب کاتبی در نشست سیاسی که به همت عقیدتی سیاسی حوزه کوثر شهرستان دامغان برگزار شد، اظهار داشت: هم در تاریخ معاصر ایران و هم در تاریخ منطقه خاورمیانه شاهد گفتمان‏ها و جریان‎های سیاسی متفاومتی بوده‎ایم.

وی افزود: مهم‎ترین استراتژی گفتمان‎های قبل از انقلاب اسلامی، مخالفت با اندیشه دینی و اسلامی بوده است.

کارشناس‌ارشد مسائل سیاسی بازگشت به دین و جریان فکری اسلام در خاورمیانه را مرهون انقلاب اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: در ایران قبل از انقلاب و در 50 سال اخیر نیز شاهد چند جریان فکری در ایران بوده‏ایم که غرب‏گرایی، ملی‏گرایی و چپ مارکسیستی از جمله اینها بوده است.

کاتبی گفت: در تبیین اندیشه اسلامی بزرگانی مانند شهید مطهری حضور داشته‏اند که با تیزبینی، خطرات و انحرافات جامعه اسلامی را شناسایی کرده و برای آن نسخه می‏پیچیدند.

کارشناس‌ارشد مسائل سیاسی گفت: زمینه بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی و جهان غرب نشأت گرفته از انقلاب اسلامی است و غرب و آمریکا سعی می‏کنند با ایجاد موانع متعددی در فضای مجازی و جنگ رسانه‏ای این خیزش اسلامی را مهار کنند و مهار این انقلاب‎ها جز با ایجاد شکاف‏های سیاسی، قومی و مذهبی میسر نمی‏شود.

وی تصریح کرد: بیداری اسلامی در کشورهای منطقه نشان از تحقق فرمایشات گوهربار بنیان‎گذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) است که فرمودند «ما این انقلاب را حفظ و به جهان صادر می‏کنیم».

کارشناس‌ارشد مسائل سیاسی با اشاره به توطئه‏های استکبار علیه ایران گفت: آمریکا در ماه‏های اخیر دچار سردرگمی شدید شده و با توطئه و نیرنگ در حال جوسازی علیه نظام اسلامی ایران است.

انتهای پیام/و30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول