اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری دانشگاه کردستان صورت می‌گیرد

ایجاد پژوهشکده شهرداری در سنندج

خبرگزاری فارس: مقدمات ایجاد پژوهشکده و اتاق فکر علمی شهرداری سنندج با ایجاد تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری سنندج و دانشگاه کردستان در جلسه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

ایجاد پژوهشکده شهرداری در سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج شهردار این شهر ظهر امروز در جلسه مشترک شهرداری و دانشگاه کردستان در شهرداری مرکزی سنندج، با اشاره به گستردگی حوزه فعالیت‌های شهرداری، اظهار داشت: برای تحقق برنامه‌های شهرداری در حوزه‌های مختلف نیازمند به پشتیبانی علمی دانشگاهیان هستیم، بنا بر این تشکیل پژوهشکده و اتاق فکر علمی، برای توسعه عمران شهری در شهرداری یک ضرورت است.

مهدی حسام‌شریعتی، گفت: متاسفانه بین کارهای انجام شده  در دستگاه‌های اجرایی و داده‌های علمی و دانش روز فاصله زیادی وجود دارد که برای به حداقل رساندن آن باید از توان علمی و تخصصی دانشگاهیان استان بهره‌گیری شود.

به گفته وی تا زمانی که دانشگاهیان درگیر مسایل آکادمی و دستگاه‌های اجرایی به صورت سنتی عمل کنند هیچ وقت شاهد تحول و پیشرفت نخواهیم بود، بنا بر این برای  توسعه شهر  باید از  توان فکری دانشگاهیان استفاده کنیم.

شهردار سنندج با اشاره به مزایای این تفاهم‌نامه،اعلام کرد: ایجاد تفاهم‌نامه  همکاری شهرداری سنندج و دانشگاه کردستان به نفع دانشگاه و شهرداری و نهایتا به نفع مردم و شهر است.

شریعتی حوزه‌های کاری شهرداری سنندج را کارگاهی تخصصی برای عملیاتی کردن  تمامی علوم دانشگاهی، اساتید و دانشجویان دانشگاه کردستان بیان کرد و افزود: شهرداری سنندج نیز بنا به توانایی‌های خود با هر گونه همکاری در زمینه‌های مختلف آمادگی کامل دارد.

معاون پژوهشی دانشگاه کردستان نیز در این جلسه، گفت: در زمینه‌های مطالعاتی و پژوهشی این دانشگاه، با شهرداری سنندج در همه زمینه‌های مختلف امکان همکاری وجود دارد.

عبدالله سلیمی، ایجاد دفتر کارآفرینی برای آموزش نیروی انسانی شهرداری سنندج را از سوی دانشگاه کردستان برای به روزرسانی معلومات نیروی انسانی  شهرداری در زمینه‌های مختلف پیشنهاد کرد.

رئیس دانشکده فنی  دانشگاه کردستان با اشاره به گستردگی حوزه فعالیت‌های شهرداری سنندج، گفت: هر قدر حوزه فعالیت‌های دستگاه‌ اجرایی گسترده‌ تر باشد  بکارگیری دیدگاه‌های علمی و تخصصی بیشتر نیاز  بوده، بنا بر این شهرداری سنندج نیاز بیشتری به همفکری علمی دارد.

اخلاقیان تحقق این تفاهم‌نامه بین دانشگاه کردستان و شهرداری سنندج را  فرصتی غنی برای کاربردی کردن نظریه‌های علمی و آکادمی دانشگاهیان در شهرداری اعلام کرد و افزود: خروجی آن موجب ارتقاء کیفیت اقدامات صورت گرفته می‌شود.

جمیل بهرامی، عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان نیز، گفت: دانشگاه کردستان در زمینه‌های مبلمان شهری، شهرسازی، مسایل حقوقی، جامعه‌شناسی، معماری، فضای سبز، عمران، مدیریت شهری، مسایل فرهنگی، کمپوست، نظرسنجی و سایر رشته‌های مورد نیاز شهرداری آمادگی کامل برای برگزاری کار گاه تخصصی را دارد.

در این نشست مقرر شد مفاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه کردستان با شهرداری سنندج و مراحل ایجاد پژوهشکده شهرداری سنندج از سوی اساتید دانشگاه  در مرکز مطالعات  و آموزش شهری شهرداری سنندج عملیاتی شود.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول