اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ساخت و راه‌اندازی 4 کتابخانه جدید

سرانه فضای کتابخانه‌ای در دهگلان به 7 مترمربع می‌رسد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دهگلان از ساخت چهار کتابخانه جدید در این شهرستان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این تعداد کتابخانه، سرانه فضای کتابخانه‌های عمومی در دهگلان به 7.23مترمربع می‌رسد.

سرانه فضای کتابخانه‌ای در دهگلان به 7 مترمربع می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج بهاءالدین قرآنی ظهر امروز در پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان دهگلان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر زیربنای کتابخانه‌های عمومی نهادی در این شهرستان تنها  175 مترمربع است و با ساخت کتابخانه‌های مذکور این زیربنا به 4 هزار و 385 مترمربع افزایش می‌یابد.

 * سرانه فضای کتابخانه‌های عمومی دهگلان بیش از میانگین کشوری است

وی با بیان اینکه شاخص سرانه زیربنای فضای کتابخانه‌های عمومی نهادی در دهگلان فقط 22 سانتی‌متر مربع به ازای هر 100 نفر است، تصریح کرد: با ساخت چهار کتابخانه جدید این میزان به بیش از هفت مترمربع می‌رسد که بیشتر از میانگین کشوری است.

قرآنی اضافه کرد: این کتابخانه‌ها در شهرهای دهگلان، بلبان‌آباد و روستاهای باشماق و بلدستی قرار دارند که زمین مورد نیاز برای ساخت آنها توسط مسئولان و مردم مهیا شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دهگلان با اشاره به آغاز عملیات ساخت کتابخانه مرکزی دهگلان تصریح کرد: ساخت سایر کتابخانه‌ها نیز با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به‌زودی آغاز می‌شود.

قرآنی یادآور شد: شهرستان دهگلان دارای یک کتابخانه عمومی نهادی و شش کتابخانه عمومی مشارکتی است.

وی به استقبال بسیار خوب مردم این شهرستان برای عضویت در کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: امیدواریم با ساخت و بهره‌برداری از این کتابخانه‌ها بتوانیم زمینه ارائه خدمات بیش از پیش در این خصوص را برای مردم به ویژه قشر جوان این شهرستان فراهم آوریم.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول