اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با آغاز دهه مبارک فجر

12 بهمن نخستین سهام ذوب‌آهن اصفهان در فرابورس عرضه می‌شود

خبرگزاری فارس: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در مورد اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و هم‌زمان با فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر چهارشنبه 12 بهمن‌ماه سال‌جاری عرضه اولیه سهام ذوب‌آهن اصفهان بزرگ‌ترین تولید کننده مقاطع طویل فولادی کشور در فرابورس آغاز می‌شود.

12 بهمن نخستین سهام ذوب‌آهن اصفهان در فرابورس عرضه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان، مجتبی فریدونی اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی و واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی به دنبال اقدامات لازم برای واگذاری سهام ذوب‌آهن اصفهان که از سال 1387 آغاز شده بود، مقدار 10 درصد سهام قابل عرضه این شرکت به میزان 786 میلیون 840 هزار و 600 سهم از روز چهارشنبه 12 بهمن‌ماه هم‌زمان با آغاز دهه فجر در فرابورس به عموم مردم عرضه می‌شود.

وی گفت: هم‌وطنان می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های رسمی شرکت فرابورس نسبت به ارائه درخواست سهام این شرکت اقدام کنند.

مدیر سرمایه‌گذاری و امور سهام ذوب‌آهن اصفهان یادآور شد: پس از عرضه اولیه سهام و کشف قیمت، عرضه بلوکی سهام ذوب‌آهن نیز امکان‌پذیر می‌شود. تا قبل از آغاز سال 91 بیش از 50 درصد سهام این شرکت به بخش خصوصی واگذار می‌شود .

فریدونی تأثیر و نقش مهم عرضه سهام این شرکت به بخش خصوصی را حائز اهمیت دانست و گفت: با توجه به نقش مهم ذوب‌آهن در عرصه‌های مختلف تولید و هم‌چنین راه‌اندازی کامل پروژه‌های طرح توازن در آینده نزدیک و اجرای طرح شهید کاظمی، عرضه سهام این شرکت می‌تواند موجب رونق بیشتر بازار سرمایه و جذب سرمایه‌ها و نقدینگی موجود در جامعه به سمت فعالیت‌های مؤثر اقتصادی و تولیدی شود و از هجوم سرمایه به بخش‌های کاذب و غیرتولیدی نظیر خرید و فروش ارز و سکه جلوگیری کرده و در نتیجه به بهبود فضای اقتصادی جامعه کمک کند .

به گزارش فارس، براساس قانون سیاست‌های اصل 44 تا 80 درصد سهام ذوب‌آهن قابل واگذاری به بخش خصوصی می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول