اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

سرهنگ ممتحن اعلام کرد

برگزاری 400 رزمایش پدافند غیرعامل در مدارس منتخب کشور در دهه فجر

خبرگزاری فارس: جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان، گفت: در روز 19 بهمن نزدیک به 400 رزمایش پدافند غیر عامل در مدارس منتخب سراسر کشور با هماهنگی و پشتیبانی کمیته پدافند غیرعامل وزارت آموزش و پرورش و سازمان ملی پدافند غیرعامل کشور برگزار خواهد شد.

برگزاری 400 رزمایش پدافند غیرعامل در مدارس منتخب کشور در دهه فجر
به گزارش خبرگزاری فارس، سرهنگ حسین ممتحن جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان کشور با بیان اینکه سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان برنامه های متعدد و متنوعی را برای دهه مبارک فجر پیش بینی و اجرا خواهد کرد، گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی یک حادثه فراموش نشدنی و یک واقعه ماندگار است که به صورت جاری و ساری در سرنوشت کشور عزیزمان ایران رغم خورده است . حادثه ای که به بنابه فرمایش حضرت امام (رضوان الله) "انفجار نور بود" و همه سیاست مداران و صاحب نظران جهان را به شگفتی وا داشت.

جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان کشور گفت: مقام معظم رهبری «مدظله العالی» می فرمایند؛  نور خدا در کشور جلوه گر شده است، باید قدر این جلوه را بدانیم، بر همین اساس دهه فجر فرصت مناسبی است که به تبیین جایگاه و  نقش ولایت و رهبری در هدایت و مدیریت انقلاب اسلامی و کسب پیشرفتهای عظیم در عرصه های مختلف علمی و فن آوری از بدو تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی تا به امروز بپردازیم.

ممتحن ادامه داد: دهه فجر را پاس داشته و زنده نگه می‌داریم زیرا یادآور روزهای بزرگ و به یاد ماندنی حماسه و ایثار دلیرمردان مقاوم و شجاعت بی نظیر زنان و دختران ایثارگر و فهیم و حاضر در صحنه‌ای است که برای رسیدن به اهداف و ارزشهای والای انقلاب اسلامی و آرمان‌های بلند حضرت امام (ره ) جان بر کف نهادند و مایه افتخار و مباهات امروز ما هستند که به تاسی از آنها از آنها باید ادامه دهنده راه آنها باشیم و این انقلاب را تا سر مقصد منظور برسانیم.

وی دهه فجر را یک موقعیت و فرصتی ذی‌قیمت دانست که همه مردم ایران زمین بویژه فرهنگیان و دانش آموزان بیدار باید به تأسی از پدران و مادران انقلابی خود، ضمن پاسداشت این دستآورد گرانسنگ و بی نظیر، در جهت تحکیم آرمان‌های انقلاب اسلامی تلاش کنند و گفت: ایام الله دهه مبارک فجر اغتنام  فرصتی است برای تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و اعلام آمادگی و پای به رکاب بودن برای حفظ و ادامه این راه با سعادت و اهداف بلند انقلاب اسلامی، تا به یاری خداوند تحقق جامعه اسلامی و الهی که مورد نظر اسلام عزیز و رهبر فرزانه انقلاب است را شاهد باشیم.

ممتحن در ادامه خاطرنشان کرد: ماهیت و اهداف و اصول و سیاست‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را به نقش جوان و نوجوان معرفی کنیم. تقویت امید بر آینده انقلاب اسلامی و تاکید بر توانمندهایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ارائه یک الگوی مطلوب به ملل مسلمان و مستضعف و آزادی خواه دنیا با معرفی دستاوردهایی که تا بحال اسلام داشته باید تلاش کنید که از این فرصت برای این منظورها استفاده کنیم.

جانشین سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان با بیان اینکه همه ساله سازمان بسیج سازمان دانش آموزی و فرهنگیان به مناسب دهه مبارک فجر با هدف تبیین مبانی، اصول و آرمان های انقلاب اسلامی و ارتقاء معرفت و بصیرت دانش آموزان و فرهنگیان نسبت به این آرمانها ویژه برنامه‌هایی را پیش بینی کرده است که از آغاز تا پایان دهه فجر ادامه خواهد داشت.

ممتحن در ادامه گفت: روز یکشنبه 9 بهمن با اجرای مراسم تجدید میثاق با حضرت امام (ره) و رهبری معظم انقلاب (مدظله العالی) را در حرم امام راحل با حضور انبوه فرهنگیان بسیجی حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش و حضور وزیر محترم آموزش و پرورش به استقبال برنامه های دهه مبارک فجر می‌رویم.

وی افزود: در روز چهارشنبه 12 بهمن مصادف با سالروز ورود حضرت امام(ره) به میهن اسلامی که به عنوان «انقلاب اسلامی، امامت حضرت ولی عصر (عج)، امام خمینی (ره)و ولایت رهبری» نام گذاری شده است، اجرای مراسم صبحگاه سراسری در کلیه مدارس کشور را خواهیم داشت که با قرائت قران و اجرای سرود جمهوری اسلامی و سرود ایران اسلامی و قرائت دسته جمعی دعای عهد، زنگ گلبانگ انقلاب اسلامی و بیداری جهان اسلام توسط دانش آموزان به صدا در می‌آید . همچنین در این روز مرحله استانی مسابقه معرفتی بصیرتی نجم الهدی در دو سطح دانش آموزی و فرهنگیان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: روز پنچ شنبه 13 بهمن که با عنوان «انقلاب اسلامی، ایمان، جهاد و شهادت» نام گذاری شده است؛ حضور فرهنگیان و دانش آموزان بسیجی در گلزار شهدا و عطر افشانی گلباران قبور شهدا را خواهیم داشت. همچنین در این روز گروه‌هایی از دانش آموزان و فرهنگیان به دیدار خانواده معظم شهدای معلم و دانش آموز خواهند رفت.

ممتحن با بیان اینکه روز جمعه 14 بهمن با عنوان «انقلاب اسلامی، انتظار فرج، حاکمیت جهانی اسلام و استکبار ستیزی » نام گذاری شده است، افزود: حضور سازمان یافته بسیجیان و فرهنگیان در مصلی‌های جمعه و اقامه نماز پرصلابت و دشمن شکن نماز جمعه از برنامه‌های پیش بینی شده در این روز است.

وی افزود: روز شنبه 15 بهمن با عنوان «انقلاب اسلامی جهاد اقتصادی فرهنگ و احیای انقلاب اسلامی» نام گذاری شده است که در این روز، در بخش فرهنگیان برگزاری نشست های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی در سطح کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج فرهنگیان با موضوع بررسی شیوه‌های انتقال اهداف آرمانها و ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل نوخواسته انقلاب اسلامی را خواهیم داشت و در بخش دانش آموزان علاوه بر نشست‌های مذکور با موضوع آشنایی با دستاوردهای انقلاب اسلامی، دوازدهمین جشنواره استانی سرودهای بسیج دانش آموزی با عنوان نغمه عشق اجرا خواهد شد.

جانشین سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان با بیان اینکه روز یکشنبه 16 بهمن با عنوان «انقلاب اسلامی، قرآن، بصیرت دینی و وحدت امت اسلامی» اظهار داشت: برگزاری 700 مسابقات قرآن و عترت در سطح کانونهای بسیج فرهنگیان و برگزاری مرحله استانی همین مسابقات ویژه پویندگان و پیشگامان بسیج دانش آموزی، با اجرای 64 مسابقه ویژه خواهران و برادران به صورت مجزا از جمله برنامه‌های این روز است.

وی ادامه داد: روز دوشنبه  17 بهمن با عنوان «انقلاب اسلامی، رسالت و منزلت زن مسلمان» نامگذاری شده است و ما در این روز برگزاری نشستهای هم اندیشی اعضای گروه‌های صالحین خواهر را با عنوان عفاف و حجاب خواهیم داشت.

ممتحن افزود: روز 18 بهمن با عنوان «انقلاب اسلامی، جوانان، خودباوری و نهضت علمی» نام گذاری شده است که مرحله استانی پانزدهمین جشنواره علمی دانش آموزان ممتاز، مخترع و مبتکر بسیجی برگزار خواهد شد.

جانشین سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان خاطرنشان کرد: جشنواره دانش آموزی هر ساله با اعلام آمادگی و ثبت نام دانش آموزان از طریق بسیج مدارس و پایگاه اطلاع رسانی beest.ir  آغاز و پس از رقابت در سطح شهرستان و استان، برترینها به جشنواره کشوری راه خواهند یافت.

وی با اشاره به روز چهارشنبه  19 بهمن تحت عنوان «انقلاب اسلامی آمادگی دفاعی، بسیج و اقتدار ملی» گفت: در این روز نزدیک به 400 رزمایش پدافند غیر عامل در مدارس منتخب سراسر کشور با هماهنگی و پشتیبانی کمیته پدافند غیرعامل وزارت آموزش و پرورش و سازمان ملی پدافند غیرعامل کشور برگزار خواهد شد.

جانشین سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان با بیان اینکه روز پنج شنبه 20 بهمن با عنوان «انقلاب اسلامی عدالت گستری، مردم سالاری دینی و حمایت از مستضعفان» نام گذاری شده است، افزود: این روز فرهنگیان و دانش آموزان در قالب هسته‌ها و گروه‌های سازمان یافته به دیدار و سرکشی از جانبازان سرافراز میهن اسلامی در آسایشگاه ها و منازل آنها خواهند شتافت.

ممتحن روز جمعه 21 بهمن ماه را روز «انقلاب جهانی اسلام، پیامبراعظم (ص) و بیداری اسلامی» نام برد و تاکید کرد: در بخش فرهنگیان و دانش آموزی برنامه‌های مستقل کوهپیمایی را خواهیم داشت که برادران و خواهران فرهنگی و دانش آموز به ارتفاعات حاشیه شهرها صعود کرده و قرائت دعای عهد، زیارت عاشورا و دعای تعجیل در فرج امام زمان (عج) را خواهند داشت.

وی ادامه داد: روز شنبه 22 بهمن که با عنوان «پیروزی انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی»، نام گذاری شده است اوج برنامه‌های دهه مبارک فجر است. در این روز، حضورانبوه، بانشاط و پرشور فرهنگیان و دانش آموزان را همراه با خانواده‌هایشان در راهپیمایی 22 بهمن را خواهیم داشت. ضمن آنکه گروه‌های سرود 1357 نفری دانش‌آموزان در جایگاه‌های ویژه در سراسر کشور اجرای سرود ویژه «ایران اسلامی و وطن من» راخواهند داشت.

ممتحن خاطرنشان کرد: در تهران سرود دانش آموزی با حضور 22 هزار نفر از دانش آموزان بسیجی در میدان آزادی اجرا خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: در شرایط خاص کنونی که دشمنان انقلاب اسلامی به سرکردگی آمریکای مستکبر و صهیونیسم جنایتکار ناامید از مهار نهضت‌های بیداری اسلامی و قیام ملل مستضعف اروپا و امریکا، به زعم باطل و نابخردانه خود تلاش می‌کنند با اجرای جنگ روانی، دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی را در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری سبک و ناچیز شمارند، این فرهنگیان و دانش آموزان خواهند بود که با حضور فراگیر، متعهدانه، با اخلاص و مسئولیت پذیر خود، به برنامه‌های دهه فجر امسال شور و هیجان داده وحال هوای یک ملت با نشاط انقلابی و سازش ناپذیر با ظلم و ستم را به نمایش خواهند گذاشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول