اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الاخبار گزارش داد:

حضور 100 لبنانی در عملیات خرابکاری در سوریه

خبرگزاری فارس: روزنامه الاخبار نوشت که اخیراٌ یکصد لبنانی به شبه نظامیان ارتش آزاد سوریه پیوسته‌اند و در عملیات خرابکارانه در سوریه و یا انتقال سلاح برای تروریست ها از لبنان به سوریه وارد عمل شده اند.

حضور 100 لبنانی در عملیات خرابکاری در سوریه
به گزارش فارس، روزنامه الاخبار لبنان به نقل از برخی منابع حاضر در میان شبه نظامیان موسوم به ارتش آزاد سوریه گفت که دست کم 100 نفر از لبنانی ها نیز به این ارتش پیوسته اند.

بر اساس اطلاعات رسیده از این منابع این نیروها در راستای عملیات نظامی در سوریه وارد عمل شده اند و مأموریت های آنها از انتقال سلاح به سوریه تا شرکت در عملیات تروریستی و خرابکارانه در داخل این کشور متفاوت است.

بر اساس این گزارش هماهنگی میان تروریست ها و افراد خرابکار در سوریه نیز بر عهده یک فرد لبنانی است که مهندس وائل نام دارد.

گروه های وابسته به جریان هوادار غرب در لبنان که برخی از پست های امنیتی را در اختیار دارند، با هماهنگی کشورهای اروپایی نظیر فرانسه و انگلیس ضمن همکاری با سازمانهای تروریستی نظیر القاعده از مرزهای این کشور در راستای انتقال ترورریست ها و سلاح های آنها به سوریه استفاده می کنند.علاوه بر اروپایی ها کشورهایی نظیر قطر، عربستان و ترکیه نیز در این زمینه فعال هستند.

گفته می شود نیروهای القاعده از طریق سازمان های فرعی خود در لبنان به دنبال ایجاد هرج و مرج در سوریه هستند. نیروهای امنیتی لبنان فعالیت های غیرعادی عناصر این سازمان ها را در دوره اخیر رصد کرده اند.

القاعده عراق نیز به دنبال ورود به سوریه است و می خواهد از لبنان برای این منظور استفاده کند، به این ترتیب لبنان دیگر تنها یک پناهگاه برای آموزش و اختفا برای القاعده به شمار نمی رود. چرا که بخشی از 13 هزار سوری عضو القاعده که به عراق رفته بودند، به سوریه باز می‌گردند و در این راستا بر مرزهای سوریه و لبنان تکیه می‌کنند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول