اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی پاکدشت صورت گرفت

پایان کار جشنواره‌های هنری و خوارزمی

خبرگزاری فارس: همایش تقدیر و تجلیل از برگزیدگان استانی و کشوری، نخستین جشنواره هنری و سیزدهمین جشنواره جوان خوارزمی به میزبانی پاکدشت برگزار شد.

پایان کار جشنواره‌های هنری و خوارزمی

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت، همایش تقدیر و تجلیل از برگزیدگان استانی و کشوری، نخستین جشنواره هنری و سیزدهمین جشنواره جوان خوارزمی به میزبانی پاکدشت برگزار شد.

در این جشنواره که به میزبانی شهرستان پاکدشت برگزار شد، از 420 دانش‌آموز و هنرآموز که در جشنواره‌های هنری و جوان خوارزمی و در سطوح مختلف استانی و کشوری برگزیده شده بودند تجلیل به عمل آمد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت نیز در این مراسم عنوان کرد: در آموزش و پرورش علاوه بر مولفه معلم و دانش‌آموز مولفه‌های دیگری همچون خانواده در چرخه تعلیم و تربیت قرار دارند که از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و لازم است نگرش آنها به آموزش و پرورش را به شکلی که در روند آموزش و تربیت موثر باشد تغییر دهیم.

محمدرضا جوادی با اشاره به لزوم تغییر نگاه‌ها در میان مدیران آموزش و پرورش، تصریح کرد: در تعلیم و تربیت امروز، دانش‌آموزان جایگاه متعالی را در روند آموزشی دارند و باید تلاش کنیم تا زمینه‌های رشد این ویژگی فراهم شود.

مدیر آموزش و پرورش پاکدشت در پایان با اشاره به اهمیت مراکز فنی حرفه‌ای و کاردانش افزود: این مراکز به دلیل تلفیق علم و عمل از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و لازم است تا مورد توجه ویژه قرار بگیرند.

در ادامه این همایش هامون صباغی رئیس اداره فنی حرفه‌ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ضمن تقدیر از زحمات کارشناسان مسئول و کارشناسان فنی و حرفه‌ای و کاردانش در مناطق عنوان کرد: در سال گذشته در شاخه کاردانش که در 24 رشته برگزار شد بیش از 5 هزار و 300 دانش آموز شرکت کردند که از این تعداد 654 نفر به مرحله استانی و 205 نفر به مرحله عملی راه یافتند که در نهایت از این میان 14 نفر به مسابقات کشوری اعزام شدند و در پایان 7 نفر موفق به کسب رتبه‌های برتر کشوری شدند.

در شاخه فنی حرفه‌ای هم 554 دانش‌آموز در 26 رشته در سطح مناطق به رقابت پرداختند که 132 نفر از آنها به مرحله استانی راه یافتند و 78 نفر از این افراد در مرحله کشوری حضور پیدا کرده و در نهایت چهار نفر حائز رتبه‌های کشوری شدند.

وی با اشاره به این آمار ضمن تاکید بر لزوم تقویت بنیه‌های تئوری و عملی دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و کاردانش تصریح کرد: با توجه به آمار بالای دانش‌آموزان در حال تحصیل در این شاخه‌ها و برخورداری از نیروهای متخصص و با تجربه در حوزه آموزش، ضرورت دارد تا تلاش‌های بیشتری برای ارتقای وضعیت موجود صورت بگیرد.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول