اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم اعلام کرد

رشد 24 درصدی صدقات و کمک‌های مردمی در قم

خبرگزاری فارس: کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: 33 میلیارد و 432 میلیون ریال صدقات و کمک‌های نقدی و کالا در 9 ماه سال جاری جمع‌آوری شده که این میزان نسبت به سال گذشته 24 درصد رشد داشته است.

رشد 24 درصدی صدقات و کمک‌های مردمی در قم
عبدالله جلالی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم نقش مردم در کمک و مشارکت‌ با کمیته امداد امام خمینی(ره) را کم‌نظیر و قابل تحسین دانست و اظهار داشت: نقش مردم در خصوص فقرزدایی و کمک‌های معنوی و مادی در بحث سلامت و فعالیت‌های اجتماعی موثر است.

وی افزود: صدقات و کمک‌های نقدی و کالای مردمی در 9 ماه سال جاری، هزینه‌ای بالغ بر 33 میلیارد و 432 میلیون ریال بوده که نسبت به سال گذشته 24 درصد رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم تصریح کرد: برگزاری جشن عاطفه‌ها، کمک به ایتام، زکات فطره و اموال، کمک به ساخت مسکن محرومین و کمک‌های خاص به آزادی زندانیان با هزینه‌ای بالغ بر 53 میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام شده در 9 ماه سال جاری بوده است.

وی ادامه داد: همچنین از این مبلغ 18 میلیارد ریال آن خاص کمک به ایتام بوده است که نسبت به سال گذشته 63 درصد رشد داشته است.

جلالی ابراز کرد: جمع‌آوری کمک‌های مردمی اعم از نقدی، غیرنقدی و صدقات 86 میلیارد و 502 میلیون ریال بوده که میانگین رشد کمک‌های مردمی نسبت به سال گذشته از 45 درصد رشد برخوردار بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم اذعان داشت: این میزان رشد در اهدای کمک‌های مردمی حاکی از اعتماد مردم و مضاعف شدن وظایف کمیته امداد امام خمینی(ره) است که روزبه‌روز اهمیت این مشارکت را بیشتر می‌کند.

وی میزان کمک‌دهی و صدقات در مناطق محروم را بیشتر از مناطق برخوردار ذکر و خاطر نشان کرد: تمام این کمک‌ها به جز در سرفصل‌های تعریف شده از جمله تحصیل، ازدواج، تهیه جهیزیه، درمان، تهیه مسکن و فراهم کردن امکانات اولیه خانواده صرف هیچ هزینه دیگری نخواهد شد.

 

* کمیته امداد استان قم نیازمند همکاری دستگاه‌های دولتی است

جلالی در ادامه سخنان خود به نقش کمیته امداد امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:‌ کمیته امداد امام خمینی(ره) قم به عنوان مامن و مکانی برای کاهش فقر در جامعه ایجاد شد تا نیازمندان بتوانند برای ابراز درخواست و رفع نیاز خود به آن مراجعه کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم به تنهایی قادر به رفع این مشکلات نخواهد بود بلکه نیازمند همکاری دیگر دستگاه‌‌های دولتی است تا بتواند آن را مهار و کنترل کند چرا که کمیته امداد امام خمینی(ره) تنها کار مبارزه با فقر را در جامعه انجام می‌دهد.

 

* بازدید مددجویان کمیته امداد قم از بیت حضرت امام(ره) در دهه فجر

وی اظهار داشت: در بحث ایجاد اشتغال مشاغل خانگی و ازدواج دو هزار و 200 دختر و پسر زیر پوشش کمیته امداد، بستر و فضایی را ایجاد کرده‌ایم تا بتوانیم کمک به نیازمندان را در قالب مشارکت‌های مردمی و منابع دولتی نظام‌بندی کنیم.

جلالی تصریح کرد: هدف از ایجاد این بستر رفع بخشی از نیاز‌های جامعه هدف بوده تا بتوان تعاملی را بین مسئولان و نیازمندان ایجاد کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم در ادامه سخنان خود به برنامه‌های ایام‌الله فجر اشاره کرد و گفت: بازدید از بیت امام خمینی(ره) با حضور اعضای کانون پیروان ولایت در روز 12 بهمن ماه، دیدار با خانواده‌‌های شهدای انقلاب و کمیته امداد امام خمینی(ره) و دستگاه‌های عضو کمیته همیاری و مشارکت‌های مردمی از جمله برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) در دهه فجر خواهد بود.

وی در پایان ابراز داشت: بازدید از خانواده‌های زیر پوشش و مراکز نگهداری معلولین و بیماران خاص در 20 بهمن ماه، حضور خانواده‌های زیر پوشش و جامعه هدف در نماز جمعه و شرکت در راهپیمایی 22 بهمن ماه از دیگر اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) در ایام بهمن است.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول