اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان‌ و بلوچستان:

استفاده از کارگران غیرمجاز برخورد جدی را به دنبال دارد

خبرگزاری فارس: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان ‌و بلوچستان گفت: با کارفرمایانی که از کارگران غیرمجاز استفاده می‌کنند به طور جدی برخورد می‌شود.

استفاده از کارگران غیرمجاز برخورد جدی را به دنبال دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان ‌و ‌بلوچستان، محمد عرب‌کنگان اظهار داشت: با کارفرمایانی که از کارگران غیرمجاز یا اتباع خارجی استفاده کنند برخورد جدی می‌شود.

وی افزود: در همین راستا در سال‌جاری تاکنون 15 هزار و 874 مورد بازرسی از واحدهای کارگری این استان انجام که منجر به شناسایی هزار و 583 نفر کارگر خارجی غیر مجاز شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون از محل جایگزینی نیروی کار ایرانی به جای اتباع خارجی 197 نفر مشغول به کار شده‌اند.

عرب کنگان یادآور شد: تعداد 183 نفر از کارفرمایانی که از خدمات اتباع خارجی غیرمجاز استفاده کرده‌اند به دادگاه معرفی شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: در مرحله نخست روزانه 550 هزار و 500 ریال جریمه و واحد کسبی آنها پلمپ در مرحله دوم علاوه بر دو برابر شدن جریمه طبق ماده 181 قانون کار، کارفرمایان متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی در ادامه از افتتاح کتابخانه تخصصی این اداره کل خبر داد و گفت: این کتابخانه با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، سهولت دسترسی متقاضیان دانشجویان، اساتید و...به کتب مرجع و همچنین بالابردن توان تخصصی افرادی که در حوزه کارآفرینی و کار فعالیت دارند تأسیس شده است.

وی بیان کرد: کتب موجود در این کتابخانه تخصصی 773 عنوان کتاب در قالب 2 هزار جلد در زمینه کارآفرینی، فرهنگ‌کار، جامعه‌شناسی و روابط کار از انتشارات مختلف هستند.

انتهای پیام/صا30/گ2000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول