اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هنرمند عرصه شیشه و سرامیک:

هنر شیشه‎گری اصیل ایرانی رقیب چینی دارد

خبرگزاری فارس: هنرمند شیشه و سرامیک گفت: اگر جلوی واردات صنایع دستی کشورهای هند و چین گرفته شود، هنرمندان ایرانی می‎توانند، هنر شیشه‌گری اصیل ایرانی را عرضه کنند.

هنر شیشه‎گری اصیل ایرانی رقیب چینی دارد

امین قلی‎زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در چند سال اخیر بسیاری از هنرهای نوپا و وارداتی توانسته‌اند به اوج برسند و مخاطب زیادی در کشور ما داشته باشند، اما برخی از هنرهای اصیل ایرانی به فراموشی سپرده شدند، که یکی از آنها هنر شیشه‎گری است.

وی افزود: نمایشگاه‌ها و آموزشگاه‎ها می‎توانند در معرفی این‌گونه هنرهای مهجور مانده مؤثر باشند، اما این آموزشگاه‎ها زمانی موفق می‎شوند که آموزش را از پایه و از کودکی آغاز کنند و در این بین آموزش و پرورش نقش قابل توجهی دارد.

هنرمند شیشه و سرامیک در ادامه بیان داشت: با برپایی نمایشگاه‌ها و آموزشگاه‎های پایه‎ای و با مطالعه سبک گذشتگان در دوره‎های مختلف به پاسخ این پرسش که چرا هنر شیشه در میان نسل جوان شناخته شده نیست، دست می‌یابیم.

وی با بیان اینکه هنر شیشه‎گری هم قربانی واردات شده است، تصریح کرد: اگر جلوی واردات صنایع دستی کشورهایی مانند چین و هند گرفته شود، هنر شیشه‌گری خود را به عموم جامعه معرفی می‌کند.

قلی‌زاده اضافه کرد: تعداد گالری‎هایی که به طور تخصصی به هنر شیشه می‎پردازند، به انگشتان دست نمی‎رسند.

وی محصولات هنر شیشه ایران را مرغوب‎تر از آثار سایر کشورها دانست و ادامه داد: درست است که کارهای شیشه هنرمندان ایران گران هستند و محصولات شیشه چین ارزان‌تر است، اما اگر جلوی واردات صنایع دستی خارجی گرفته شود، محصولات ایرانی ارزان می‎شود.

این هنرمند تاکید کرد: سازنده شیشه می‌تواند طراح نیز باشد، اما هنگامی که سازنده این امکان را داشته باشد که از ایده‌های یک طراح استفاده کند می‎تواند زاویه دید متفاوتی را تجربه کند و این امر سبب می‎شود، در یک روز بیش از 30 طرح خاص و جدید خلق شود.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها طراحی از تولید جدا است، تصریح کرد: در کشور ما به طور معمول سازندگان خود طراحی کار خود را نیز انجام می‌دهند که این امر سبب بروز مشکلاتی هم‌چون عدم وجود تنوع در کار را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول