اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قیمت نهاده‌های دامی تعدیل می‌شود

توزیع محموله 5 هزار تنی نهاده دامی در آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: با تزریق 5 هزار تن نهاده دامی به بخش دامپروری استان، قیمت نهاده‌های دامی تعدیل می‌شود.

توزیع محموله 5 هزار تنی نهاده دامی در آذربایجان شرقی

به‌ گزارش‌خبرگزاری فارس از تبریز، غفور عبداللهی صبح امروز در جلسه تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی با اشاره به افزایش بی‌رویه نهاده‌های دامی اظهار کرد: این امر تولیدکنندگان و دامداران استانی را با چالش جدی مواجه ساخته و با سودجویی عده‌ای از این امر افزایش قیمت نهاده‌های دامی در بازار مصرف را ملموس‌تر کرده است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت به عمل آمده، به زودی محموله 5 هزار تنی نهاده دامی وارداتی خریداری شده توسط صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان، بین دامداری‌ها توزیع و ثبات قیمت در بازار نهاده‌های دامی استان در کوتاه‌مدت را میسر خواهد کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان همچنین از راه‌اندازی انجمن صنفی شیر استان خبر داد و افزود: این انجمن مراحل نهایی اجرایی خود را طی کرده و با راه‌اندازی این تشکل، به جرات می‌توان گفت، بخش عمده مشکل دامداران استان حل و فصل خواهد شد.

عبداللهی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام یافته در بخش تولید نهاده‌های دامی در خارج از کشور و واردات آن توسط صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان و همچنین توزیع آن بین دامداری‌ها با همکاری اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی استان گفت: ایجاد تعدیل قیمت در بازار و افزایش رقابت برای تولید محصول کیفی‌تر، از عمده مزایای این طرح بوده و می‌تواند ثبات قیمت در بازار مصرف را در حد بالایی تضمین کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی، همچنین از طرح جایگزینی کنجاله مرکبات در جیره غذایی دامداری‌های استان اعم از مراکز پرورش دام و پرورش طیور در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در این رابطه بررسی طرح توسط مراکز علمی و تحقیقاتی استان در حال انجام بوده و در صورت مثبت بودن نتایج حاصله، تعمیم آن به عنوان راهکاری مناسب از نظر جیره غذایی و اقتصادی، دور از دسترس نخواهد بود.

انتهای پیام/ح20/چ3000

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول