به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حامد پاکطینت در همایش سرآمدی برند و جشنواره تجلیل از فعالان حوزه سرآمدی برند استان واقع در دانشگاه اصفهان با اشاره به وضعیت تولیدکنندگان کشور بیان داشت: تولیدکنندگان ما که تمام سرمایه پولی و کار و زندگی خود را در تولید پیدا کرده و هر روز نیز با چالشهای جدید رو به رو هستند، باید با فروش کالای تولید شده خود در داخل و خارج از کشور و رقابت با محصول مشابه، سرمایه خود را به انضمام سود مورد نظر برگردانند.
وی ادامه داد: امروز که غرب، در جهت فشار بر اقتصاد ایران فعالیت دارد شاید در نگاهی دیگر فرصتی تاریخی برای رهایی از یک اقتصاد تک محصولی به دست آمده است.
دبیر همایش سرآمدی برند اصفهان افزود: در شرایط فعلی که بسیار سخت و دشوار است اگر تولیدکنندگان و تصمیمگیرندگان کشور برای رهایی از این روش انحصاری اقتصادی آن را غنیمت ندانند موجب پشیمانی میشود.
وی اضافه کرد: در شرایط فعلی جنس حمایتهای دولت باید با اقتضای شرایط تغییر کند، به دلیل اینکه شاید هیچ موقع برند و برندسازی به اندازه شرایط امروز برای ما مهم نبوده است.
پاکطینت با اشاره به حمایتهای دولت از چهار گروه فعال در کشور اظهار داشت: برنامهریزی و اجرای حمایتهای دولت برای چهار گروه بسیار ضروری است که در گروه نخست، شرکتهایی که به جد و با رویکرد صادراتمحور، فعال بوده و با تعامل دولت میتوانند تحت شرایطی به برند ملی و منطقهای تبدیل شوند.
وی از دومین گروه سخن گفت و ادامه داد: گروه دوم، مراکز تولید علم مانند دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی هستند که با تاسیس رشتههایی در مقطع کارشناسیارشد، دکترا، نشر مقاله و کتب میتوانند ابزار توسعه برند را در اختیار شرکتها قرار دهند.
دبیر همایش سرآمدی برند اصفهان افزود: گروه سوم نیز شرکتهای مشاوره تخصصی برند هستند که با خدمات مشاوره به صورت سیستماتیک به واحدهای تولیدی و خدماتی، در کنار آنها قرار میگیرند.
وی با اشاره به گروه چهارم اضافه کرد: گروه چهارم نیز، مراکز آموزشی هستند که با برگزاری دورههای کوتاه مدت در فرهنگسازی و ارتقای سطح دانش عمومی تلاش میکنند.
پاکطینت از احتمال حمله نا اهلان و خواص به این حرکت ملی سخن گفت و تاکید کرد: اگر هر چهار گروه یاد شده مانند قطار تحت سیاستهای اثر بخش سازمان توسعه تجارت با همدلی و همکاری حرکت کنند این قطار به صحت و سلامت به تمام استانهای کشور سفر میکند.
انتهای پیام/خ20/ط4000