اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

المنار: کارشکنی قطر علت توقف ماموریت ناظران در سوریه است

خبرگزاری فارس: شبکه خبری المنار لبنان اعلام کرد که با قطع حمایت مالی قطر از هیئت ناظران عرب، ماموریت ناظران متوقف شد اما اتحادیه عرب علت آن را وضع نامساعد امنیتی سوریه اعلام کرد.

المنار: کارشکنی قطر علت توقف ماموریت ناظران در سوریه است

به گزارش فارس، شبکه خبری المنار ساعتی پس از اعلام خبر توقف ماموریت ناظران عرب در سوریه اعلام کرد که این ماموریت به دلیل کارشکنی قطر متوقف شد.

پیش از این قطر که از گزارش ناظران اتحادیه عرب در سوریه به دلیل اینکه حقایق سوریه را بیان کرد، ناامید شده بود، خواستار خارج کردن آنان از سوریه شده بود در حالی که قطر به علت وادار کردن سوریه به پذیرفتن ناظران در خاک خود، این کشور را با فشارهای خود تحت تحریم اتحادیه عرب قرار داده بود.

المنار اعلام کرد: منابع دیپلمات بلندپایه عربی اعلام کردند که علت توقف ماموریت ناظران، به دلیل قطع حمایت مالی از آنان است.

این منابع افزودند: قطر در ماه اول ماموریت یک میلیون دلار پرداخت کرده بود. هیئت ناظران 5 میلیون دلار برای ماه دوم درخواست کرده بود اما این حمایت مالی دیگر ادامه نیافت.

حمد بن جاسم نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر به همراه نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب در نامه‌ای به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل از وی خواستند تا برای جلب حمایت شورای امنیت علیه سوریه با این اتحادیه همکاری کند.

انتهای پیام/.++

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول