اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد:

200 میلیون ریال به خرید کتب ارزشمند دفاع مقدس در یزد اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد از اختصاص 200 میلیون ریال به خرید کتب ارزشمند در حوزه دفاع مقدس خبر داد.

200 میلیون ریال به خرید کتب ارزشمند دفاع مقدس در یزد اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدحسین پارساییان عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی یزد اظهار داشت: استاندار یزد مبلغ 200 میلیون ریال به منظور خرید کتب ارزشمند حوزه دفاع مقدس و استفاده در کتابخانه‌‌های عمومی استان اختصاص داده است. 

وی افزود: این اقدام با هدف معرفی و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت در استان یزد و در میان نسل امروز صورت گرفته است.

پارساییان در بخش دیگری از این نشست با اشاره به سهم کتابخانه‌ها از بودجه فرهنگی استان یزد بیان کرد: تاکنون حدود یک میلیارد ریال سهم اداره کل کتابخانه‌‌های عمومی استان یزد از بودجه فرهنگی امسال استان محقق شده است.

وی عنوان کرد: این مبلغ برای خرید کتب و منابع به روز و مفید کتابخانه‌‌ها اخصاص یافته است.

پارساییان خاطرنشان کرد: در صدد هستیم با بخشی از بودجه فرهنگی کتابخانه‌های استان را به کتب و منابع به روز تجهیز کنیم.

فرماندار یزد نیز در این نشست اظهار داشت: کتاب باید به عنوان یکی از ضروریات زندگی مردم در سبد خرید آنها قرار گیرد.

عزیزالله سیفی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد فراگیر شدن فرهنگ مطالعه در جامعه خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها و مدیران فرهنگی با برنامه‌‌ریزی مناسب، این فرهنگ را بیش از پیش در جامعه رواج دهند.

وی با اشاره به اینکه نهضت مطالعه مفید و فرهنگ کتابخوانی، پیوند دیرینه‌ای با فرهنگ دینی و ملی نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، بیان کرد: کتاب مهم‌ترین ابزار برای انتقال فرهنگ و تجربیات است و باید از طریق ایجاد و نشر کتب تاریخی ـ اسلامی بتوانیم تمدن با سابقه ایران اسلامی را به تمام جهانیان معرفی کنیم.

سیفی تصریح کرد: یکی از شاخصه‌‌های توسعه یافتگی هر کشور، میزان سرانه مطالعه آن کشور است که در این راستا تلاش‌‌های خوبی به منظور گسترش فرهنگ مطالعه در استان یزد صورت گرفته است.

وی با تاکید بر افزایش تعداد کتابخانه‌ها و لزوم مشارکت خیران در این بخش، از تشکیل انجمن خیران کتابخانه‌ساز در یزد خبر داد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات 10 ماهه نهاد کتابخانه در شهرستان یزد خبر داد و به تشریح پروژه‌های قابل افتتاح در ایام‌الله دهه فجر پرداخت.

تعیین اعضای هیئت مؤسس انجمن خیران کتابخانه‌ساز شهرستان یزد و برنامه‌ریزی برای تشکیل این انجمن خیری از مهم‌ترین مصوبات چهارمین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد بود.

بر اساس این مصوبه سیفی فرماندار، میروکیلی شهردار و رفیعی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد به عنوان اعضای هیئت مؤسس انجمن خیران کتابخانه‌ساز یزد تعیین و موظف شدند اقدامات لازم برای معرفی اعضای هیئت امنای این انجمن را انجام دهند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول