اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

فردا مرحله اول انتخابات "مجلس شورا" در مصر برگزار خواهد شد

خبرگزاری فارس: فردا مرحله اول انتخابات پارلمانی دیگر مصر (مجلس شورا) در 13 استان این کشور و طرف دو روز (یک‌شنبه و دوشنبه) برگزار خواهد شد.

فردا مرحله اول انتخابات "مجلس شورا" در مصر برگزار خواهد شد

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الفجر، مصر و از جمله وزارت داخلی این کشور از امروز خود را برای برگزاری مرحله اول انتخابات پارلمان دیگر مصر (مجلس شورا) آماده می‌کنند.

مرحله اول انتخابات مجلس شورای مصر طی روزهای یک‌شنبه و دوشنبه آینده در 13 استان این کشور یعنی قاهرة، اسکندریة، المنوفیة، الغربیة، الدقهلیة، دمیاط، الفیوم، اسیوط، قنا، الوادى الجدید، شمال سیناء، جنوب سیناء و البحر الأحمر برگزار خواهد شد.

دور دوم مرحله اول انتخابات مجلس شورای مصر نیز قرار است، روز 7 فوریه اینده برگزار شود.

به دلیل تسریع انتقال قدرت از نظامیان به غیر نظامیان، ‌شورای عالی نظامی حاکم بر مصر تصمیم گرفت، انتخابات مجلس شورای این کشور به جای سه مرحله در دو مرحله برگزار شود.

مصر دارای دو پارلمان تحت عنوان مجلس ملت و مجلس شورا است. مهمترین وظیفه مجلس ملت قانونگذاری است و مجلس شورا نیز نقش نظارتی و مشورتی را ایفا می‌کند.

طی انتخابات مجلس ملت مصر اسلام‌گرایان به رهبری حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمون موفق شدند، 75 درصد کرسی‌های مجلس ملت را به خود اختصاص دهند که موفقیت بزرگی برای اسلام‌گرایان مصری و از جمله جماعت اخوان المسلمون به شمار می‌امد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول