اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی خبر داد

قتل مادر برای دستیابی به طلاجات

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی گفت: با تحقیقات پلیس، راز قتل زن 48 ساله کشف شد و پسرش به قتل وی اعتراف کرد.

قتل مادر برای دستیابی به طلاجات

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس آذربایجان‌شرقی، قنبر مداحی اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فرماندهی و کنترل استان مبنی بر کشف جسد زنی مجهول‌الهویه در یکی از محلات تبریز، اکیپ متشکله به اتفاق عوامل بررسی صحنه جرم به محل اعزام شدند.

وی گفت: جسد در کنار دیوار مشرف به زمین‌های زراعی رها شده که عوامل کلانتری و پزشکی قانونی و بازپرس در محل حضور یافتند و جسد مورد بررسی قرار گرفت.

مداحی ادامه داد: با توجه به اینکه شبانه پرونده فقدانی زنی 48 ساله با هویت صنم ـ ح از طریق کلانتری 18 تبریز به آگاهی ارجاع شده بود و شباهتی که عکس فقدانی با چهره جسد داشت همچنین نزدیک بودن محل سکونت فقدانی به محل کشف جسد، هویت جسد برای پلیس مشخص شد و جسد برای معاینه به پزشکی قانونی انتقال یافت.

وی گفت: فرضیه‌های مختلف در مورد انگیزه احتمالی قتل مرحومه بررسی شد و از آنجا که طلاجات وی سرقت شده بود، انگیزه سرقت از قوت بیشتری برخوردار بود و با توجه به اینکه مرحومه با اراده خود منزل را ترک کرده بود احتمال سرقت به عنف نیز رد شد.

مداحی افزود: به این ترتیب مهم‌ترین فرضیه موجود در خصوص قتل مرحومه و سرقت توسط فرد یا افراد آشنای وی بود که کلیه اقربای مرحومه مورد تحقیق و بازجویی قرار گرفتند و نهایتاً در بین تحقیق‌شوندگان، پسر 26 ساله سابقه‌دار مرحومه به هویت ب-ج به دلیل بیان مطالب متناقض ظن بیشتر کارآگاهان را متوجه خود ساخت.

وی تصریح کرد: از آنجا که طبق مشاهدات، مقتوله قبل از قتل با جانی درگیر شده بود، از مظنون تن‌پیمایی به عمل آمد و آثار خراشیدگی در گلو، سینه و گردن وی مشاهده شد که وی در توجیه علت ایجاد خراش‌ها، مدعی شد آنها در نتیجه درگیری با فردی در قهوه‌خانه به وجود آمده است.

مداحی افزود: پزشکی قانونی خراش‌های بدن وی را ناشی از درگیری در دو یا سه روز قبل اعلام کرد که با اظهارات مظنون مطابقت نداشته و وی برای انجام تحقیقات بیشتر با هماهنگی بازرس ویژه قتل تحت نظر قرار گرفت و تحقیقات تکمیلی از وی انجام شد.

وی گفت: با انجام تحقیقات بیشتر از مطلعان و اطرافیان مشخص شد مظنون در حوالی محل کشف جسد بدون اطلاع اطرافیان خانه‌ای اجاره کرده و شب حادثه در حالت مضطرب به خانه رفته و تا صبح نخوابیده است.

مداحی تصریح کرد: با دلایل و مدارک جدید و استفاده از شگردهای مصاحبه و بازجویی، نهایتاً بعد از ساعت‌ها تحقیق مستمر، متهم لب به اعتراف گشود و گفت با توجه به اینکه مرحومه از پدرش طلاق گرفته و با فرد دیگری ازدواج موقت کرده بود، از وی دلگیر و ناراحت بود و چون مرحومه متهم را به خانه راه نمی‌داد و اختلافات مالی نیز با وی داشت، نهایتاً تصمیم گرفت مادرش را به قتل برساند.

وی گفت: روز حادثه متهم مادرش را دعوت کرده بود تا خانه‌ای را که تازه اجاره کرده بود ببیند و پس از آنکه مادر وارد خانه شده، قاتل ضربه‌ای به سر وی وارد کرده و مقتول به زمین می‌افتد، سپس مقتوله را خفه کرده و طلاجات وی را به سرقت می‌برد و جسد وی را در محل کشف شده رها می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی استان در آسیب‌شناسی پرونده اظهار اشت: قاتل خانواده‌ای بی‌سامان داشته و پس از مهاجرت به تبریز با چند زن ازدواج کرده بود و علت اصلی قتل مادر نیز سرقت طلاجات مقتوله تشخیص داده شد.

انتهای پیام/ح30/چ3000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول