اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صفایی بوشهری:

تحریم نفت ایران به ضرر اروپاست/ از هم‌اکنون اروپا را تحریم می‌کنیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر با بیان اینکه تحریم نفتی ایران به ضرر اروپا و کشورهای تحریم‌کننده است گفت: از هم‌اکنون اعلام می‌کنیم اگر اروپا بخواهد ما را تحریم کند ما از هم‌اکنون اروپا را تحریم می‌کنیم.

تحریم نفت ایران به ضرر اروپاست/ از هم‌اکنون اروپا را تحریم می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر اظهار داشت: غرب جنگ پوشالی و از پیش شکست‌خورده تحریم نفتی علیه ایران را آغاز کرده و این امر نشان از سفاهت سیاسی و نابه‌خردی اقتصادی آنان دارد.

وی افزود: سیاست تحریم ایران همواره به ضرر کشورهای تحریم‌کننده بوده و به سود ایران تمام شده است به گونه‌ای که یا تحریم آغاز نشده و یا اگر آغاز شده آن را شکستند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه تحریم نفتی ایران از هم‌اکنون محکوم به شکست است، تصریح کرد: دلیلش این است که اروپا 18 درصد نفت ایران را خریداری می‌کند و جایگزینی خریدار به جای اروپا برای ایران بسیار ساده است.

وی ادامه داد: دلیل دیگر این است  که سیستم پالایشگاه‌های اروپا مطابق با عیار نفت ایران است و این تغییر سیستم هزینه‌ سنگینی برای آنها دارد ضمن اینکه تحریم نفتی ایران موجب بالا رفتن قیمت نفت شده و به ضرر تحریم‌کنندگان است.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: این تحریم تهدیدی بیش نیست و اگر به واقعیت بینجامد اروپا ضرر می‌کند.

وی بیان کرد: دولت‌مردان ما باید این تهدید را به فرصت تبدیل کنند و با مدیریت و برنامه‌ریزی و سیاست اقتصادی نفت و تدبیر در حوزه فروش بین‌المللی نفت نبض سیاست اقتصادی بین‌المللی نفت را بر عهده بگیرند و نباید اجازه دهند در حوزه نفت و انرژی اروپا برای ما خط و نشان بکشد.

صفایی بوشهری خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی اوپک باید فعال شود هر چند اعضای آن سرسپرده هستند اعلام می‌کنیم اگر اروپا بخواهد ما را تحریم کند ما از هم‌اکنون اروپا را تحریم می‌کنیم.

امام جمعه بوشهر تأکید کرد: اروپا قبل از رنسانس دچار جاهلیت علمی بود و هم‌اکنون دچار جاهلیت سیاسی شده است.

وی گفت: ما در کنار مقام معظم رهبری با اندیشه‌های بلند این بزرگ‌مرد تاریخ اسلام ایستاده‌ایم و تمامی تحریم‌ و تهدیدها را شکست می‌دهیم و فضایی برای مسلمین مهیا می‌کنیم تا بتوانند دین و سنت خود را احیا کنند.

* نوسان نرخ ارز و سکه برای تحت فشار قرار دادن اقتصاد ایران بود

امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نوسان شدید نرخ ارز و سکه در کشور گفت: عوامل مختلفی موجب این نوسان شد و همزمانی این نوسان با تحریم نفتی ایران نشان می‌داد که یک کار از پیش‌تعیین شده برای تحت فشار قرار دادن اقتصاد ایران بود.

وی ادامه داد: در این شرایط رصد، نظارت و مدیریت کارآمد و فوق‌ روز اقتصادی توسط مدیران اقتصادی کشور لازم است و بروز این امور را باید از پیش متحمل بدانند و برای پیشگیری آن اقدام کنند.

صفایی بوشهری تأکیدکرد: تشکیل کارگروه اقتصادی با نگاه فوق روز یک ضرورت است تا در سند چشم‌انداز تمام آسیب‌هایی که غربی‌ها می‌توانند وارد کنند را دولت‌مردان ما برنامه‌ریزی کنند.

* قول وزیر نفت برای پیگیری اعتراض شرکت‌کنندگان در آزمون وزارت نفت

امام جمعه بوشهر با اشاره به اعتراض شماری از جوانان بوشهری نسبت به نتایج آزمون استخدامی وزارت نفت، گفت: این نگرانی به طور جدی توسط شرکـت‌کنندگان در این آزمون مطرح شد.

صفایی بوشهری افزود: مصوبه 50 درصد اشتغال نیروهای بومی در صنایع نفت و گاز یک قانون است و تخطی از آن جرم محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: دفاع از حقوق جوانان این استان با این همه تحصیلات بر همه مسئولان واجب است به همین خاطر باید پیگیری لازم انجام شود.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: بنده از وزیر گرانقدر نفت و مشاوران آن تشکر می‌کنم که در تماس تلفنی قول مساعد برای پیگیری این موضوع را دادند و عنوان کردند اگر تخلفی صورت گرفته باشد به شدت با آن برخورد می‌کنند.

* مهم‌ترین چالش خانواده‌‌ها عدم تربیت آنان برای زندگی آینده و مستقل است

صفایی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خانواده‌ها فرزندانشان را برای زندگی مستقل در آینده تربیت نمی‌کنند و این مهم‌ترین چالش کنونی خانواده‌هاست.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات در خانواده تربیت فرزندان در مسیر اخلاقی و معنوی است و کسانی موفقند که در خانه و خانواده فرزندی سالم داشته باشند.

امام جمعه بوشهر افزود: مدیریت رشد علمی فرزندان از وظایف مهم والدین است که با یک برنامه‌ریزی فرزندان را در مسیر رشد اخلاقی و فرهنگی قرار دهند.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های انسان مؤمن اخلاق‌مداری در محیط زندگی است و این ویژگی چنان است که وجودش مایه آرامش، هدایت، بصیرت و در فضای زندگی موجب می‌شود تا دیگران در کنار او آرامش داشته باشند.

صفایی بوشهری در پایان با تسلیت سالگرد شهادت امام حسن عسگری (ع) و تبریک به مناسبت سالروز امامت امام زمان (عج) و آغاز دهه فجر گفت: پیروزی انقلاب اسلامی یکی از آثار عنایت حضرت مهدی (عج) است.

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول