اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج

7 هنرمند کردستانی تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: موسسه خیریه روجیار کردستان با همکاری آموزشگاه ماهور سنندج از هفت نفر از هنرمندان استان در بخش‌های مختلف تجلیل کردند.

7 هنرمند کردستانی تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج در این مراسم که در مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج برگزار شد، بیژن کامکار، هادی ضیاءالدینی، صدیق تعریف، رضا رضایی، قطب‌الدین صادقی، ماجد مردوخ‌روحانی و حسین یوسف‌زمانی مورد تجلیل قرار گرفتند.

قطب‌الدین صادقی از کارگردانان و بازیگران کردستانی عرصه تئاتر کشور پس از دریافت لوح تقدیر و تندیس این برنامه، گفت: با اعلام برگزاری چنین برنامه‌ای تعجب کردم چون سال‌هاست که در این استان از این دست مراسمات برگزار نشده بود.

وی در ادامه افزود: ابتدا فکر کردم که با من شوخی می‌کنند اما با پیگیری‌های لازم و ارتباط با هادی ضیا‌ءالدینی که یکی از دوستان من است دیدم قضیه جدی است و واقعیت دارد.

به گفته صادقی، هنر در کردستان به سه دلیل ذخیره فرهنگی، هنری و تاریخی، وجود هنرمندان متعهد و تلاش آنها برای حفظ و ماندگاری هنر در این استان ماندگار شده و به جایگاه اصلی‌اش رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: پیشینه هنر و هنرمندان در استان کردستان به قبل از مادها برمی‌گردد و تداوم آن در رقص کردی یا هه‌لپه‌رکی است که اسطوره تاریخی دارد و هیچ‌کس آن را درک نکرده بود.

این کارگردان تئاتر کشور خاطر نشان کرد: ما خواستیم این را برای مردم روشن کنیم اما در دهه 40 با مشکلات بسیار زیادی همچون مسائل امنیتی و سیاسی مواجه بودیم که به نوعی مانع از تحقق اهداف ما در زمینه احیا و توسعه هنر در کردستان بود.

صادقی یادآور شد: چون ما یک نسل آرمان‌‌گرا بودیم و با قرار دادن یک هدف با تمام توان تلاش کردیم تا چیزهایی که وجود دارد آن را درک کنیم موفق بودیم و اکنون هنر در کردستان به این جایگاه رسیده است که شاهد هنرمندانی با چهره‌های موفق در عرصه‌های مختلف هستیم.

صادقی خاطر نشان کرد: در مدتی که در استان فعالیت داشتم هیچ‌گونه احترامی به من گذاشته نشد و حتی برایم پرونده‌سازی کردند و نزدیک بود من را از استان بیرون کنند.

این هنرمند کردستانی به بی‌توجهی مسئولان کردستان به هنرمندان استان اشاره کرد و گفت: در طول چند سال گذشته و اخیر شاهد برگزاری چند دوره جشنواره در این استان بوده‌ایم که در هیچ کدام از این جشنواره‌ها از ما دعوت نشده و توجهی نکرده‌اند.

اما نباید این نکته را از یاد برد که قطب‌الدین صادقی در چند دوره برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به عنوان داور حضور داشته است که اکنون با طرح این گلایه که برای هیچ برنامه‌ای در استان دعوت نمی‌شود جای سوال دارد.

هادی ضیا‌ءالدینی مجسمه‌ساز نامی استان کردستان هم در این برنامه اظهار داشت: موفقیت بنده مدیون تلاش و تشویق‌های همسرم بوده و خدمت به مردم را بر همه چیز ترجیح می‌دهم.

وی تندیس این مراسم را به همسرش به پاس زحمات آن اهدا کرد.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول