اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در آستانه نشست شورای امنیت درباره سوریه

روسیه: غرب با تشدید تحریم‌ها علیه سوریه قصد اجرای سناریوی لیبی را دارد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر حق این کشور برای فروش تسلیحات نظامی به هر کشور مستقلی، یادآور شد که قصد غرب از افزایش تحریم‌ها علیه سوریه، همانند ایران، اجرای سناریوی لیبی در مورد این کشور است که از نظر روسیه غیرقابل قبول است.

روسیه: غرب با تشدید تحریم‌ها علیه سوریه قصد اجرای سناریوی لیبی را دارد
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور کاملا حق دارد به سوریه تسلیحات نظامی بفروشد و کشورهای غربی با تحریم‌های خود تنها درصدد آسیب رساندن به استقلال این کشور هستند.  

ریابکوف روز پنج‌شنبه در یک برنامه سیاسی از شبکه رادیویی «اخا ماسکوا» گفت: من درک نمی‌کنم که چرا ما باید این مسئله را توجیه کنیم، سعی کنیم آن را مخفی کرده و رنگ و بوی دیگری به آن بدهیم، در حالی‌که ما کاملا حق داریم با هر کشور مستقلی معاملات تسلیحاتی انجام دهیم.

لازم به ذکر است، همانطور که رسانه‌های گروهی پیش از این اعلام کردند، "ویکتوریا نولاند" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که مقامات واشنگتن قصد دارند از روسیه در مورد فروش هواپیماهای روسی به سوریه توضیح بخواهند.

این هفته روسیه و سوریه قرارداد جدیدی در خصوص فروش 36 فروند هواپیمای رزمی-آموزشی «یاک-130»  به ارزش تقریبی 550 میلیون دلار امضاء کرده‌اند. این قرارداد بلافاصله بعد از آنکه مقامات دمشق پیش پرداخت آن را بپرازد، اجرا خواهد شد.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین ابراز عقیده کرد که کشورهای غربی تلاش می‌کنند تا سناریوی لیبی را در مورد سوریه پیاده کنند و با تشدید تحریم‌ها علیه مقامات دمشق در واقع به استقلال آن ضربه وارد می‌کنند.

ریابکوف افزود: با روشی که شرکای غربی ما درصدد اعمال تحریم‌های شدیدالحن علیه سوریه هستند، به عقیده ما تنها در صدد آسیب رساندن به استقلال این کشور هستند که هیچ توجیهی در این رابطه وجود ندارد.

این دیپلمات بلندپایه روس تاکید کرد: اعمال تحریم‌های شدیدالحن علیه سوریه، همانطور که شاهد همین اقدام غرب در خصوص ایران هستیم، به عقیده ما تلاش برای آغاز سناریویی است که پیش از این در مورد لیبی مورد اجرا گذاشته شده است و چنین اقداماتی از نظر مقامات مسکو غیرقابل قبول است.

بنا به اعلام دیپلمات‌های شورای امنیت، ۱۵ کشور عضو این شورا امروز جمعه قرار است جلسه‌ای غیرعلنی برگزار کرده و پیش‌نویس قطعنامه‌ای عربی-غربی علیه سوریه را که توسط کشورهای مغرب و فرانسه میان اعضا توزیع شده است، مورد بررسی قرار دهند.

انتهای پیام/آ.ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول